::: بارم بندي دروس دوره متوسطه برای امتحانات :::


::: بارم بندي دروس دوره متوسطه برای امتحانات :::



سلام قصد دارم در این تاپیک بارم بندی فصل های کتاب های متوسطه رو بزارم و برای افرادی که بخوان بدونن کدوم فصل نمره بیشتر میاد کدوم کمتر
و مربوط به همه رشته ها میشه

همه درس ها به صورت عکس هست
سعی میکنم این پست هم به صورت فهرست در بیارم اگه بتونم

ب خاطر این که بخوام هر پایه رو بزارم حجم پست خیلی میره بالا هر پست به یه درس اختصاص دادم و همه کتاب های همون درس داخل اون پست هست
نگاه کنین متوجه میشین

لطفا فعلا پست ندین تا ترتیب تاپیک بهم نریزه یا خودتون منو همراهی کنین پست درمورد بارم بزارین نه سوال !!!!

راستی همه بارم بندی ها از سایت برنامه ریزی آموزش متوسطه گرفته شده و کاملا متعبر هست

>>>
بارم بندي دروس فيزيك 1 ، 2 ، 3 و آزمايشگاه سال 88-1387

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


بارم بندی دروس شیمی 1 , 2 , 3 متوسطه

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بارم بندي دروس زيست سال تحصيلي 88-1387

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بارم بندي دروس زمین سال تحصيلي 88-1387

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بارم دروس رياضی شامل یک و دو و سوم تجربی و آمار و مدل سازی

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بارم دروس شامل حسابان و هندسه و جبر

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بارم بندي دروس تاريخ ادبيات ايران وجهان، سال تحصيلي 88-1387
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بارم بندي و بودجه بندي كتاب هاي زبان فارسي (1) ، (2) و (3) عمومي و تخصصي

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بارم بندي وبودجه بندي كتاب هاي ادبيات فارسي(1)،(2)و(3) عمومي و تخصصي
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بارم بندي درس آرايه هاي ادبي
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بارم بندي دروس عربي(به جز رشته های انسانی) سال تحصيلي 88-1387
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بارم بندي دروس عربي(رشته انسانی )فلسفه و منطق سال تحصيلي 88-1387
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



هنگام ثبت نام براي كنكور ميشه از سهميه مناطق استفاده نكرد ؟

1:



سوال در مورد معادلسازی

2:

بارم بندي دروس فيزيك 1 ، 2 ، 3 و آزمايشگاه سال 88-1387

تذكرات مهم :


رعايت بارم بندي درطرح سؤالات امتحانات نهايي الزامي ولي درامتحانات داخلي پيشنهادي هست.


کتاب های مورد نیاز برای mba
بديهی هست رعايت بارم بندی درطراحی سئوالات امتحانات هماهنگ کشوری يا هستانی از تضيع حق دانش آموزان جلوگيری خواهد کرد.


چــــنــد تا ســـــوال

2- بر پايه تبصره 1/2 ماده 19 آيين نامه آموزشي دوره پيش دانشگاهي ، سؤالات امتحانات نوبت شهريور مراکز پيش دانشگاهي که به صورت هماهنگ منطقه اي طراحي مي شود برپايه 20 نمره و همانند بارم بندي امتحانات جبراني مربوطه مي باشد.


اگه معدل کارشناسی من زیره 12 یا 14 بشه چی میشه ؟

بارم بندي دروس دوره ي متوسطه در دبيرستان هاي بزرگسالان همانند بارم بندي نوبت شهريور هست.


انتقال از دانشگاه آزاد به پیام نور

مواردي ازکتاب درسي كه مطالعه آزاد فراخوان گرديده در ارزشيابي ها لحاظ نمي گردد
.


آیا امکان دادن کنکور برای بار سوم برای کسی که بار دوم شبانه قبول شده وجود داره؟




الف – ارزشيابي مستمر: نمره ارزش يابي مستمر در هر يك از نوبت هاي امتحاني به انجام فعاليت ها ، آزمايش ها،بحث‌ها،جمع آوري اطلاعات (تحقيق كنيد)، دفتر گزارش، ارائه گزارش، ابتكاروخلاقيت هاومهارت هاي مختلف دانش آموز تعلق مي گيرد.


راهنمایی در مورد گرایش های رشته کنترل
اين عمل به كمك معيارها، ملاك ها و ليست هايي كه نمونه هاي اون قبلا دراختيار دبيران محترم برنامه داده شده هست، انجام مي‌شود.














تذكرات:
1- در هريك از دروس فيزيك متوسطه 25 % نمره ي ارزش يابي پاياني به سوالات و فعاليت هايي همچون: طراحي آزمايش كنيد, تفسير كنيد، جواب دهيد، ترسيم كنيد ، مقايسه كنيد ، پيش بيني كنيد و مهارت هاي مختلف فكري تعلق مي گيرد .

نمونه پرسش هايي كه براي ارزش يابي از اين مهارت ها اختصاص داده مي شود، در كتاب درسي دانش آموز موجود هست.


2 - اگر فعاليتي در اين بخش 25 %ي، در امتحان بيايد كه قبلا در كتاب موجود بوده اين سوال جنبه حافظه اي پيدا مي كنند و درك و فهم و سطوح بالاي يادگيري دانش آموز را نمي سنجد.


3- نمرات هر فصل مي تواند حداكثر 5/0 نمره نسبت به بارم فوق تغيير يابد.

3:

بارم بندی دروس شیمی متوسطه

بارم بندي درس شيمي (1) وآزمايشگاه


الف ـ ارزشيابي مستمر :
- محتواي دانشي‌كتاب(5 نمره)
- مهارت‌ها( 10 نمره)
- نگرش‌ها(5نمره)
براي ارزشيابي حيطه‌هاي مهارتي و نگرشي موارد زير توصيه مي‌شود:
1- اجراي فعاليت‌هاي فردي يا گروهي موجود در متن درس.

نتايج به دست آمده از اجراي فعاليت‌ها بايد به صورت نوشتاري از دانش‌آموزان يا نماينده هرگروه خواسته شود ودر پرونده كاري اونان نگه‌داري گردد.

در مورد فعاليت‌هاي گروهي ضرورت ندارد كه همة گروه‌هابه اين كار اقدام كنند.

كافي هست حداقل دو يا حداكثر سه گروه اون هم به طور چرخشي فعاليت‌ها را اجرا و نقل اون را در كلاس ارائه دهند.


2- نمايش فيلم آموزشي در ارتباط بامباحث كتاب و طرح پرسش‌هايي ازاون
3- ارائه‌‌ي سخنراني توسط كارشناسان مدعو، معلمان پيشكسوت و...

وطرح پرسش‌هايي از سخنراني اون‌ها
4- بازديد علمي و طرح پرسش‌هايي از اون ياارائة نقل بازديد توسط دانش آموز.


5- نمره‌ي مربوط به پركردن فرم صفحة 142 كتاب درسي


ملاحظات:
1- بهتراست تعداد پرسش‌هاي امتحاني حداكثر 2 + 12 باشد.


2- در طراحي پرسش‌ها به بعد دانشي 8 نمره و به مهارتي 12 نمره اختصاص داده شود .


(منظور از بعد دانشي طرح پرسش از مطالب علمي كه به طور مستقيم در كتاب آمده هست، مانند تعريف و توضيح برخي واژه‌ها و اصطلاحات و ....


منظور از بعد مهارتي اين هست كه‌دانش آموز با هستفاده از دانش موجود در كتاب در موقعيت‌هاي جديد‌ي برنامه گيرد يا از داده‌هاي موجود در متن پرسش براي يافتن جواب اون هستفاده كند.

مهارت‌هايي مانند: تفسير كردن، نتيجه‌گيري، رسم‌نمودار، فرضيه‌سازي و...

دراين گونه پرسش‌ها مورد ارزشيابي برنامه مي‌گيرند.

)
3- در هر آزمون پاياني به مسائل عددي حداكثر 2 نمره داده شود.


4- از مطالب موجود در جدول‌ها و تصايشانرها ، پرسش‌هاي حفظي مطرح نشود.


مانند جدول‌هاي موجود در صفحه‌هاي 31 ،50، 75و 88 ،جدول تناوبي صفحه 89 و شكل 3 صفحه 48
5- تكميل يا نوشتن كل معادله‌هاي شيميايي به صورت حفظي خواسته نشود.


6- هدف كتاب ، آموزش فرمول ‌نايشانسي نيست ، اما براي تسهيل در پاسخ‌‌‌‌‌‌گايشاني، دادن جدول تناوبي ايشانا بخشي از اون الزامي هست.


7- نمادشيميايي عنصرهايي كه بايد در پرسش‌هاي امتحاني مورد سئوال برنامه گيرد در كتاب معرفي شده‌اند.


8- در بخش 4 فقط وجود ايزومرها و تفاوت در خواص اون‌ها مورد نظر هست و رسم و نامگذاري ايزومرها از برنامه‌درسي سال اول خارج هست.


9- هر پرسش تشريحي حداكثر 3 قسمت وهر قسمت يك هدف آموزشي را در برداشته باشد.

پرسش‌هاي كوتاه ـ جواب حداكثر 5 قسمت را در بر مي گيرند.


10- يك مفهوم نبايد در بيش از يك پرسش ارزش‌يابي شود.


11- نگارش پرسش‌ها بايد روان،ساده، گايشانا و باشيوه نگارش كتاب هماهنگ باشد.(واژه‌ها و اصطلاحات به كار رفته در متن كتاب هستفاده شود.)
12- پرسش‌ها بدون توجه به ترتيب فصل‌ها و از ساده به دشوار تنظيم شود.


13- پرسش‌هاي كوتاه جواب در آغاز وپرسش‌هاي بلندجواب در پايان برنامه گيرند.



شیمی 2 و آزمایشگاه



ملاحظات
1- بهتر هست تعداد پرسش‌ها حداكثر2+12 باشد.


2- هرپرسش تشريحي حداكثر 3 قسمت راشامل شود و هر قسمت يك هدف آموزشي را در برداشته باشد.


3- پرسش‌هاي كوتاه جواب حداكثر 5 قسمت را در برگيرند.


4- يك مفهوم نبايد در بيش از يك پرسش ارزيابي شود.


5 - نگارش پرسش‌هابايد روان،ساده، گايشانا وبا شيوة نگارش هماهنگ باشد.(از واژه‌هاو اصطلاحات به كار رفته در متن كتاب هستفاده شود)
6 - پرسش‌ها بدون توجه به ترتيب فصل‌ها بايد از ساده به دشوار تنظيم شوند.


7- پرسش‌هاي كوتاه جواب درآغاز و پرسش‌هاي بلند جواب درپايان برنامه گيرند.


8- براي فصل‌هاي 1تا4 حداكثر 4 نمره در مجموع به پرسش‌هايي با محاسبات عددي اختصاص يابد.


شايان فرمودن هست كه پرسش‌‌هاي ياد شده در لا‌ به لاي ديگر پرسش‌ها وبا توجه به درجة سختي اون‌ها گنجانده شوند.


9- دادن جدول تناوبي عنصرهابه دانش‌آموزان الزامي هست امااطلاعات درونجدول با نظر همكاران تنظيم شود.


10- از بركردن نام ونماد شيميايي يون هاي تك اتمي سه تناوب نخست جدول الزامي هست.

اما در امتحانات ، جدول نام و فرمول يون هاي چند اتمي بايد ارائه شود.





بارم بندي درس شيمي (3) وآزمايشگاه

ارزشيابي مستمر:
1- پرسش هاي كلاسي وآزمون هاي نوشتاري (8 نمره)
2- فعاليت هاي كلاسي فردي ياگروهي تعريف شدهدرمتن کتاب ياتوسط معلم(5 نمره)
3- فعاليت هاي عملي وآزمايشگاهي (7 نمره )


تذكرات:
* درهرامتحان پاياني به پرسش هاي محاسبه اي حد اقل 7 وحداکثر 9 نمره اختصاص داده شود.اين گونه پرسش ها بايستي متناسب با سطح دشواري ودرلابه لاي پرسش هاي ديگر گنجانده شود.

ضمن اون که دراين گونه پرسش ها بايد به راه حل(مطابق با شيوة معرفي شده در کتاب)،جواب عددي مسأله ايشانکاي اندازه گيري اون بارم اختصاص يابد.


* با توجه به حجم چشمگيرمحاسبات عددي درمحتواي اين کتاب لازم هست که از پرسش هاي محا سبه اي تعريف تازه اي ارائه شود.

پرسش هاي محاسبه اي به پرسش هايي فرموده مي شود که دانش آموز براي جواب گايشاني به اون ها ناگزيراست ضمن کار با عددها و يکاي اندازه گيري به کمک محاسبه هاي ساده رياضي به يک جواب عددي بايکاي مشخص،يک نتيجه گيري علمي،يک مفهوم جديديا تعميم مفاهيم مطرح شده در درس دست يابد.


* بارم هر بخش حد اکثر مي تواند به اندازه 5/0نمره نوسان داشته باشد.


4:

بارم بندي دروس زيست سال تحصيلي 88-1387
تذكرات مهم :

رعايت بارم بندي درطرح سؤالات امتحانات نهايي الزامي ولي درامتحانات داخلي پيشنهادي هست.

بديهی هست رعايت بارم بندی درطراحی سئوالات امتحانات هماهنگ کشوری يا هستانی از تضيع حق دانش آموزان جلوگيری خواهد کرد.


2- بر پايه تبصره 1/2 ماده 19 آيين نامه آموزشي دوره پيش دانشگاهي ، سؤالات امتحانات نوبت شهريور مراکز پيش دانشگاهي که به صورت هماهنگ منطقه اي طراحي مي شود برپايه 20 نمره و همانند بارم بندي امتحانات جبراني مربوطه مي باشد.


بارم بندي دروس دوره ي متوسطه در دبيرستان هاي بزرگسالان همانند بارم بندي نوبت شهريور هست.


مواردي ازکتاب درسي كه مطالعه آزاد فراخوان گرديده در ارزشيابي ها لحاظ نمي گردد.






*بارم فصل هايي را كه بيشترازيك نمره دارند،مي توان حداكثربا 5/0نمره اختلاف،نسبت به جدول فوق درنظر گرفت.


*دادن سؤال از بخش هايي از كتاب كه با عنوان بيشتر بدانيد مشخص شده اند در امتحانات مجاز نيست.


*در ارزش يابي هاي پاياني، علاوه بر ارزش يابي دانستني هاي اكتسابي دانش آموزان ، مهارت هاي فكر كردن ، مقايسه كردن،تفسيركردن،طراحي آزمايش وپيش بيني علمي كه نمونه هايي از اون ها در كتاب درسي دانش آموز مشخص شده هست، ارزش يابي شود.

حداقل نمره اي كه به اين مهارت ها اختصاص داده مي شود, نبايستي از 25 % نمره ي آزمون كم تر باشدنمونه پرسش هايي كه براي ارزش يابي از اين مهارت ها طرح مي شوند،دركتاب درسي دانش آموز موجود هست .

بديهي هست اگر در آزمون سوالاتي عينا شبيه سوالات كتاب درسي داده شود، چنين سوالاتي ارزش چنداني ندارند.


ب) ارزش يابي مستمر (نوبت اول و دوم):
چون در ارزش يابي از اين درس علاوه بر دانستني هاي حيطه شناختي (مفاهيم، اسامي...) مهارت هاي ذهني و عملي نيز در خور توجه اند، لازم هست :
در ارزش يابي مستمر، علاوه بر دانستني هاي حيطه شناختي، مهارت هاي بحث كردن ، آزمايش كردن، مشاهده كردن، فعاليت و جمع آوري اطلاعات (تحقيق كنيد)، با كمك معيارها و ليست هايي كه نمونه ليست هايي كه براي ارزش يابي از مهارت هاي عملي به كار مي روند، ارائه شده هست.لازم هست براي هردانش آموز ليست جداگانه اي تهيه شود.

اين ليست ها جنبه ي پيشنهادي دارند و دبيران محترم مي توانند مواردي را حذف يا اضافه كنند.




زیست و آزمایشگاه یک و دو



************************************************** *****************************



توضيحاتي در باره ارزشيابي از درس هاي زيست شناسي وآزمايشگاه(1) و (2) :
- بارم فصل هايي راكه بيش ازيك نمره دارند، مي توان حداكثر با 5/0 نمره اختلاف نسبت به جدول فوق درنظر گرفت.


- به تناسب حجم و اهميت مطلب ، توازن بخش هاي گياهي و جانوري كتاب هنگام طرح سوال در نظر گرفته شود.


- در ارزشيابي هاي پاياني 5/1 تا 2 نمره به شكل ( ترسيم ، نام گذاري يا هردو ) اختصاص داده شود.


- مهارت هاي آزمايشگاهي —پژوهشي در ارزش يابي از زيست شناسي و آزمايشگاه عبارت اند:
طراحي آزمايش ، اجراي آزمايش ، تفسير نتايج آزمايش و برقراري ارتباط (ارائه گزارش)
- در آزمون هاي پاياني كه به صورت كتبي يا كتبي - عملكردي انجام مي شود ، در مجموع 3 نمره از 20 نمره به مهارت هاي طراحي آزمايش و تفسير نتايج آزمايش تعلق دارد.


- مهارت هاي طراحي آزمايش و تفسير نتايج آزمايش را مي توان با آزمون كتبي نيز سنجش و ارزش يابي كرد.


- براي ارزشيابي از مهارت هاي آزمايشگاهي - پژوهشي مي توان دريك آزمايش هر چهار مهارت را سنجش و ارزش يابي كرد ، يا از دو يا چند آزمايش براي اين كار هستفاده كرد و يا بخشي از مهارت ها ، يعني طراحي آزمايش و تفسير نتايج آزمايش را به صورت كتبي و اجراي آزمايش و نقل نايشانسي را به صورت عملكردي ارزشيابي كرد.

نمونه هايي از سؤالات مربوط به مهارت هاي طراحي آزمايش در كتاب درسي دانش آموز موجود هست ؛

مثال :
1 _ فعاليت 1-1 ، صفحه 6 ؛ فعاليت 3-1، صفحه 11 ؛سؤال 3 از فعاليت 3-6 ، صفحه 82 (زيست شناسيوآزمايشگاه 1 )
2 _ فعاليت 2-1 صفحه 16 (زيست شناسي و آزمايشگاه 2 )
نمونه هايي از سؤالات مربوط به مهارت تفسير نتايج آزمايش در كتاب درسي دانش آموز موجود هست ،
مثال:
1 _ سؤال الف از فعاليت 3- 6 صفحه 82 (زيست شناسي و آزمايشگاه 1 ) .


2 _ فعاليت 4-10 صفحه 236 (زيست شناسي و آزمايشگاه 2 )
معيارهاي سنجش و ارزش يابي مهارت هاي آزمايشگاهي _ پژوهشي
اگر بپذيريم علم فعاليتي هست كه از طريق تحقيق ، براي توليد دانش و شناخت جهان مادي انجام مي شود ، پس نتيجه مي گيريم كه علم جستجايشاني روشمند براي يافتن اطلاعات جديد هست.

بنابراين ، اگر بخواهيم به عنوان معلم ميزان پيشرفت دانش آموزان مان را در ” علم ورزي “ارزش يابي كنيم ، نه تنها بايد مهارت هاي پژوهشي اون ها را مورد جست و جو و قضاوت برنامه دهيم، بلكه بايد به اطلاعاتي كه اونان از اين راه به دست مي آورند ، نيز اهميت دهيم.

البته بايد توجه كرد كه اگر دانش آموزي مهارت كافي در زمينه علم ورزي و پژوهشگري داشته باشد ، مي تواند اطلاعات ارزشمندتري به دست آورد.


به طور كلي مهارت هاي پژوهشگري دانش آموزان را مي توان در چهار گروه طبقه بندي كرد:
1- طراحي آزمايش
2 - اجراي آزمايش
3 - تفسير نتايج
4 - ارائه نقل
ايشانژگي هاي هر يك از اين مراحل به شرح زيراست:
1- طراحي آزمايش
هدف ها:
انتظار مي رود دانش آموز:
-سؤال يا فرضية قابل آزمون را تشخيص دهد.


-طرح قابل اجرايي را براي انجام آزمايش يا پژوهش پيشنهاد كند.


- دستورالعملي را براي انجام آزمايش يا پژوهش، شامل شرایط مورد پژوهش، روش هاي دست يابي به اطلاعات، لوازم و مواد مورد نياز و مانند اون را مشخص كند.


معيار ها:
-راه هاي منا سبي را براي انجام پژوهشي كه منجر به حل مساله مي شود، پيشنهاد كند.


-طرحي ارائه دهد كه در اون، همه يا بيشتر شرایط مربوط در نظر گرفته و به طور مناسب كنترل شود.


-براي به دست آوردن داده هاي كمي، مشاهدات، اندازه گيري ها و احتياط هاي لازم را به طور مناسب در نظر گيرد.


-توضيح مستدلي براي روشي كه انتخاب كرده هست، ارائه دهد و روش مناسب براي تجزيه وتحليل داده ها بيان كند.


- نتايج احتمالي طرح را مشخص كند، اون ها را با دانش و اصول علمي پيوند دهد و احتياط هاي لازم و محدوديت هاي احتمالي را پيش بيني كند.


2- اجراي آزمايش
هدف ها:
انتظار مي رود دانش آموزان:
-مراحل انجام فعالبت هايي را كه مناسب پژوهش هستند، گام به گام بپيمايد.


-ا طلاعاتي را كه براي انجام پژوهش لازم هستند، با دقت لازم و شرح مناسب به دست آورد.


(شامل انجام مشاهدات ، اندازه گيري ها، ثبت رايشاندادها و هستفاده از مواد و ابزارهاي مناسب)
معيارها
- هنگام هستفاده از مواد و ابزارها نكات ايمني را رعايت كند و از اون ها به نحو مناسب هستفاده كند و در صورت لزوم، اندازه گيري ها را با واحدهاي مناسب اجرا کند.


- از ابزارها و مواد براي دست ورزي و كنترل متغيرها هستفاده كند و اندازه گيري و مشاهدات را به قدري كه لازم هست تكرار كند.


- از ابزارها و مواد براي اندازه گيري دقيق كمي هستفاده كند.


- از ابزارها و مواد براي به دست آوردن نتايج دقيق جهت شناسايي خطاهاي آزمايش و محدوديت هاي اون هستفاده كند و براي به حداقل رساندن اون ها ، تغييرات لازم را اجرا کند.


3- تفسير نتايج
هدف ها:
انتظار مي رود دانش آموز:
- از اطلاعاتي كه به دست آورده براي نتيجه گيري، تجزيه و تحليل و تفسيرمناسب اطلاعات هستفاده كند و تنوع ، خطاها يا محدوديت ها را به حساب آورد.


- دست آوردها را توضيح دهد و مؤثر بودن فعاليت را برپايه هدف هاي اون ارزيابي كند و پيشنهادهاي لازم را براي بهبود اون ارائه دهد.


معيارها
- از داده هايي كه به دست مي آورد ، نتيجه گيري مناسب بكند.


- اندازه گيري ها و مشاهدات خود را براي نتيجه گيري مناسب در رابطه با شرایط و متغيرهاي درنظرگرفته شده ، تفسير كند .


- داده هايي را كه به دست آورده هست، تجزيه و تحليل و تفسير كند و از اون ها براي نشان دادن ارتباط ميان شرایط با هستفاده از شواهد كمي ، به طور مشروح نتيجه گيري كند.


-دست آوردهاي پژوهش را تجزيه و تحليل كند و نتايج به دست آمده را به طور انتقادي در رابطه با دانش و اصول علمي و دست آوردهايي كه از قبل پيش بيني ميكرده هست، ارزيابي كند.


- از دست آوردهاي پژوهش تجزيه و تحليل كاملي را ارائه دهد و خطاها ، محدوديت ها و بي قاعدگي هاي ممكن را در نظر گيردو از روشهاي آماري ، به طور مناسسب هستفاده كند.

نتايج را در رابطه با دانش و اصول علمي و دست آوردهايي كه از قبل پيش بيني مي كرده، به طور انتقادي ارزيابي كند.


4- برقراري ارتباط
هدف ها :
اتتظار مي رود دانش آموز:
- ساختارياترتيب مناسبي براي نقل خودبرگزيندوبه طورمناسبومؤثرمشاهدات، افكاروبحث هاي خود را ارائه دهد.


- در ارائه ي اطلاعات ، توصيف يافته ها و… از واژه ها و اصطلاحات علمي هستفاده كند.


معيارها
- طرح كلي پژوهش خود را توصيف كند.داده هايي را كه به دست آورده هست به روشني ارائه دهد و نتايج خود را به صورت روشن و قابل فهم به صورت كلمات درآورد.


- با كمك نمودارها و محاسبات مربوط،ترتيب رايشاندادها و مراحل كار پژوهشي خود را به طور مناسب توصيف كند.


- با هستفاده از اصطلاحات و واژه هاي مناسب و درست ، پژوهش خود را شرح دهد ، توضيح هاي لازم را ارائه دهد و با ذكر خطاها ، بي قاعدگي و محدوديت ها اون را ارزيابي كند.


ب - ارزش يابي مستمر:
در ارزش يابي مستمر علاوه بر معيارهاي رايج نگرش ها و ارزش يابي از ديدگاه هاي دانش آموزان نيز بايد درنظر گرفته شود.

براي اين منظور مي توان از چك ليست هايي كه توسط دبير مربوطه تهيه مي شود، هستفاده كرد.


براي اطلاع بيشتر از چك ليست ، به كتاب راهنماي معلم علوم زيستي و بهداشت ، يا به توصيه و بارم بندي مربوط به علوم زيستي و بهداشت مراجعه شود.مهارت هاي اجراي آزمايش و نقل نايشانسي ، از مهارت هاي چهار گانه آزمايشي —پژوهشي ، بايد در اين قسمت ارزش يابي شود.در هر ارزشيابي مستمر( نيمه اول و نيمه دوم) پنج نمره ( در مجموع 10 نمره به اين مهارت ها اختصاص داده شود


5:

بارم بندي دروس زمین سال تحصيلي 88-1387


6:

بارم دروس رياضی سال تحصيلي 88-1387
این پست فقط ریاضی اول و دوم و سوم تجربی و انسانی و آمار هست
سوم ریاضی در پست بعدی

تذكرات مهم :

رعايت بارم بندي درطرح سؤالات امتحانات نهايي الزامي ولي درامتحانات داخلي پيشنهادي هست.

بديهی هست رعايت بارم بندی درطراحی سئوالات امتحانات هماهنگ کشوری يا هستانی از تضيع حق دانش آموزان جلوگيری خواهد کرد.


2- بر پايه تبصره 1/2 ماده 19 آيين نامه آموزشي دوره پيش دانشگاهي ، سؤالات امتحانات نوبت شهريور مراکز پيش دانشگاهي که به صورت هماهنگ منطقه اي طراحي مي شود برپايه 20 نمره و همانند بارم بندي امتحانات جبراني مربوطه مي باشد.


بارم بندي دروس دوره ي متوسطه در دبيرستان هاي بزرگسالان همانند بارم بندي نوبت شهريور هست.


مواردي ازکتاب درسي كه مطالعه آزاد فراخوان گرديده در ارزشيابي ها لحاظ نمي گردد
.












7:

بارم دروس حسابان و هندسه و جبر سال تحصيلي 88-1387





8:

بارم بندي دروس تاريخ ادبيات ايران وجهان، سال تحصيلي 88-1387



تذكرات مهم :

رعايت بارم بندي درطرح سؤالات امتحانات نهايي الزامي ولي درامتحانات داخلي پيشنهادي هست.

بديهی هست رعايت بارم بندی درطراحی سئوالات امتحانات هماهنگ کشوری يا هستانی از تضيع حق دانش آموزان جلوگيری خواهد کرد.


2- بر پايه تبصره 1/2 ماده 19 آيين نامه آموزشي دوره پيش دانشگاهي ، سؤالات امتحانات نوبت شهريور مراکز پيش دانشگاهي که به صورت هماهنگ منطقه اي طراحي مي شود برپايه 20 نمره و همانند بارم بندي امتحانات جبراني مربوطه مي باشد.


بارم بندي دروس دوره ي متوسطه در دبيرستان هاي بزرگسالان همانند بارم بندي نوبت شهريور هست.


مواردي ازکتاب درسي كه مطالعه آزاد فراخوان گرديده در ارزشيابي ها لحاظ نمي گردد
.


بارم بندي دروس تاريخ ادبيات ايران وجهان(1) و (2)


ارزشيابي مستمر (تاريخ ادبيات يران و جهان 1 و2 ) :
_ پژوهش (10 نمره )
_ پرسش هاي كلاسي(4 نمره )
_ آزمون كتبي (5 نمره )
_ تهيه دفتر ( 1 نمره )




تذكر :
نمونه ها براي مطالعه آزاد مي باشد .


درنوبت اول ازدرس 1 تا10 و از درس 19 تا 22ودر نوبت دوم از درس 11 تا18 واز درس 23 تا آخر تدريس شود .






توجه : در نوبت اول از درس 1 تا 11 و از درس 19 تا 21 و در نوبت دوم از درس 12 تا 18 و از درس 22 تا آخر تدريس شود .







9:



بارم بندي و بودجه بندي كتاب هاي زبان فارسي (1) ، (2) و (3) عمومي و تخصصي




ارزشيابي مستمر :
- املاي تقريري (10 نمره)
ـ فعاليت هاي كلاسي ( 2 نمره)
ـ پرسش هاي كلاسي ( 2 نمره)
ـ آزمون كتبي (4 نمره )
ـ تهيه ي دفتر ( 2 نمره )






10:

بارم بندي وبودجه بندي كتاب هاي ادبيات فارسي(1)،(2)و(3) عمومي و تخصصي




ارزشيابي مستمر :
_ قرائت وفهم متون ( 6 نمره )
_ فعاليت هاي كلاسي (2 نمره )
_ پرسش هاي كلاسي ( 3 نمره )

_ حفظ شعر ( 3 نمره )
_ آزمون كتبي ( 5 نمره )
_ تهيه ي دفتر (1 نمره )



تذ كرات :
1_ براي معني شعر ونثر 6 نمره در سيزده مورد انتخاب شود(دو مورد 1 نمره ، دو مورد 75/0 ، سه مورد 5/0 وچهار مورد25/0 نمره) .


توضيح اون كه در طرح سؤال به ارزش هر سؤال در مقايسه با نمره ي اون سؤال توجه شود .


2_ از طرح لغات خارج از جمله پرهيز شود .


3_ مقصود از درك مطلب، دادن يك مطلب از درس هاي كتاب و طرح چند سؤال از محتواي اون هست .


4_ مقصود از دانش هاي ادبي ، تاريخ ادبيات (1 نمره) ،بياموزيم (1 نمره) و در آمد درس ها (1 نمره) هست توضيح اون كه منظور از تاريخ ادبيات تمام نكات مربوط به تاريخ ادبيات هست كه درجاي جاي كتاب آمده هست .

در بخش "بياموزيم " نيز بر نكات تشخيصي و كاربردي تكيه شود .


5- در طرح سؤال سعي شود علاوه بر هستفاده از خود آزمايي هاي كتاب از نمونه هاي مشابه نيز هستفاده شود.



11:


12:

بارم بندي درس آرايه هاي ادبي
الف _ارزشيابي مستمر:

- تمرين هاي كتاب (6 نمره)
_ پرسش هاي شفاهي (5 نمره)
—شركت در فعاليت هاي كلاسي (3 نمره)
—آزمون كتبي (5 نمره)
—تهيه ي دفتر (1 نمره)



ب- ارزشيابي پاياني






13:


14:

بارم بندي دروس عربي(به جز رشته های انسانی) سال تحصيلي 88-1387

به خاطری که تعداد عکس ها از 6 تا بیشتر شد همشون توی یه پست نزاشتم تا دوستان دیال آپ بتونن راحت تر هستفاده کنن
تذكرات مهم :

رعايت بارم بندي درطرح سؤالات امتحانات نهايي الزامي ولي درامتحانات داخلي پيشنهادي هست.

بديهی هست رعايت بارم بندی درطراحی سئوالات امتحانات هماهنگ کشوری يا هستانی از تضيع حق دانش آموزان جلوگيری خواهد کرد.


2- بر پايه تبصره 1/2 ماده 19 آيين نامه آموزشي دوره پيش دانشگاهي ، سؤالات امتحانات نوبت شهريور مراکز پيش دانشگاهي که به صورت هماهنگ منطقه اي طراحي مي شود برپايه 20 نمره و همانند بارم بندي امتحانات جبراني مربوطه مي باشد.


بارم بندي دروس دوره ي متوسطه در دبيرستان هاي بزرگسالان همانند بارم بندي نوبت شهريور هست.


مواردي ازکتاب درسي كه مطالعه آزاد فراخوان گرديده در ارزشيابي ها لحاظ نمي گردد.





تذكرات :
در نوبت دوم 5/2 نمره از بند الف بارم بندي به نيمه اول كتاب اختصاص داده شود .


در طرح سوالات سعي گردد در عبارت هاي كتاب تغييراتي داده شود و از دادن عين عبارت هاي كتاب خودداري شود.

************************************************** *************************************************


تذكرات :
در نوبت دوم 5/2 نمره از بند الف بارم بندي به نيمه اول كتاب اختصاص داده شود .


در طرح سوالات سعي گردد در عبارت هاي كتاب تغييراتي داده شود و از دادن عين عبارت هاي كتاب خودداري شود.




************************************************** ************************************************




15:


16:

بارم بندي دروس عربي(رشته انسانی )فلسفه و منطق سال تحصيلي 88-1387





تذكرات :
- دروس 9 و18براي مطالعه آزاد مي باشد و در ارزشيابي لحاظ نمي شود.


- در نوبت دوم 5/2 نمره از بند الف بارم بندي به نيمه اول كتاب اختصاص داده شود .


- درطرح سوالات سعي گردد درعبارت هاي كتاب تغييراتي داده شودوازدادن عين عبارت هاي كتاب خودداري شود.


///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

بارم بندي درس فلسفه و منطق



17:

پس چرا بارم بندی دروس جامعه سناسی2 و زبان خارجه3 رو نزاشتین؟

18:

بارم‌بندي مطالعات اجتماعي و جامعه شناسي


الف - ارزشيابي مستمر:
دبيران محترم در ارزشيابي مستمر از شيوه ها و ابزارهاي مختلف زير هستفاده نمايند:
ـ ارزيابي ميزان مشاركت دانش آموزان در بحث هاي گروهي از طريق تهية چك ليست هاي مناسب .


ـ ارزيابي ميزان همكاري واحساس مسئوليت دانش آموزان دركارهاي گروهي از طريق تهية چك ليست هاي مناسب .


ـ ارزيابي ميزان دقت نظر ، توجه و تلاش دانش آموزان در انجام فعاليت هاي كتاب و تأكيد بر داشتن دفتر كار منظم براي فعاليت ها .


- ارزيابي فعاليت هاي اختياري تعريف شده توسط معلم براي دانش آموزان مانند مقالات پژوهشي و ابتكارهاي علمي ، ادبي و هنري.


- پرسش هاي كلاسي به صورت شفاهي و كتبي .



ب- ارزشيابي پاياني:


************************************************** ********************



تذكرات ( مطالعات اجتماعي و جامعه شناسي 1 ) :
تعداد سؤالات حداقل 14 وحداكثر 18 باشد .


براي هر سؤال حداقل 5/0 نمره وحداكثر 2 نمره منظور شود.




تذكرات:
1 ـ تعداد سؤالات ، حداقل 14 وحداكثر 18 تا باشد .


2- براي هرسؤال ، حداقل 5/0 وحداکثر 2 نمره منظور شود.


3- فعاليت ها ، بخشي از محتواي هردرس محسوب مي شودکه درارزش يابي بايدموردتوجه قرارگيرد.


4- درتعدادي ازدروس ، بخشي باعنوان « براي مطالعه بيشتر » وجود دارد.

اين بخش صرفاً براي تعميق يادگيري دانش آموزان هست ودرارزش يابي اين درس منظور نمي شود.


5- تصاايشانر و نمودارها با دو هدف تنوع بخشي و تعميق يادگيري ، درکتاب گنجانده شده اند ودر ارزش يابي لحاظ نمي شوند.


6- کتاب جامعه شناسي (2) به گونه اي طراحي شده هست که دانش آموزان رابه تفکر دربارة مسائل وپديده هاي اجتماعي و تحليل اون ها وادارد.هدف اين بوده هست که اون ها بتوانندآموخته هايشان رادرزندگي فردي واجتماعي به کارگيرند.

بديهي هست که تکيه برمحفوظات ، اونان رابه اين هدف نمي رساندولازم هست درارزش يابي اين درس به اين نکته نيز توجه شود.


رعايت بارم بندي درطرح سؤالات امتحانات نهايي الزامي ولي درامتحانات داخلي پيشنهادي هست.

بديهی هست رعايت بارم بندی درطراحی سئوالات امتحانات هماهنگ کشوری يااستانی ازتضيع حق دانش آموزان جلوگيری خواهد کرد.


8- بر پايه تبصره 1/2 ماده 19 آيين نامه آموزشي دوره پيش دانشگاهي ، سؤالات امتحانات نوبت شهريور مراکز پيش دانشگاهي که به صورت هماهنگ منطقه اي طراحي مي شود برپايه 20 نمره و همانندبارم بندي امتحانات جبراني مربوطه مي باشد.


بارم بندي دروس دوره ي متوسطه در دبيرستان هاي بزرگسالان همانند بارم بندي نوبت شهريور هست .


10ـ مواردي ازکتاب درسي كه مطالعة آزاد فراخوان گرديده در ارزشيابي ها لحاظ نمي گردد.








19:

سلام خیلی جالب نوشتی فقط یه کم اعداد ناجور نوشتی بطور برعکس

20:

شرمنده من از جدولش عکس گرفتم توی خود سایتشون اشتباه نوشته 4.5 رو نوشته میشه تو جدولشون 5.4
به بزرگی خودتون ببخشید

21:

بارم بندي دروس تاريخ ايران و جهان

بارم بندي درس تاريخ ايران و جهان (1)




بارم بندي درس تاريخ ايران و جهان (1)


22:

چقدر جالب بارم بندی کردی!!!
فکر کنم از 200 نمره باشه...



e
ببخشید الان فهمیدم عددارو از راست به چپ نوشتن...


23:

متاسفانه بارم بندي همه درسها بود الا زبان انگليسي


73 out of 100 based on 48 user ratings 423 reviews