بنچ مارک پردازنده " اختصاصی برای کاربران P30World " اطلاعات در پست اول 



x

بنچ مارک پردازنده " اختصاصی برای کاربران P30World " اطلاعات در پست اول



تست سرعت Flash Memory ها شركت كنيد
فرمت نشدن فلش مموری
رم با چه نوع باس
طول عمر دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات
هارد دیسک سامسونگ بهتره یا مکستور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تبدیل MBR به GPT

فوری:::خرید اسپیکر بین 300 تا 350 ::تو رو خدااا کمک
مانیتور سامسونگ p23500
بهترین موس حرفه ای با بهترین قیمت کدام است؟
راهنمای خرید اسپیکر ادیفایر تا 250 تومن
سیستم صوتی pc شما چیست
بهترین دسته بازی برای کامپیوتر
حمایت از ما | مشهدهاست
`

بنچ مارک پردازنده " اختصاصی برای کاربران P30World " اطلاعات در پست اول




بنچ مارک اختصاصی پردازنده برای کاربران P30World

همه با بنچ مارک های مختلف برای پردازنده ها آشنایی دارید
به ذهنم رسید دست به کار بشم و خودم یه بنچ مارک واسه تعیین قدرت محاسبات ریاضی پردازنده ها بنویسم .
این بنچ مارک تلفیقی از پردازش Integer و Floating Point هست که 2 واحد مهم پردازنده یعنی Integer Unit و Floating Point Unit رو در حالت استرس بالایی قرار میده .
این نرم افزار به تعداد ترد های قابل اجرا توسط پردازنده شما ترد اجرا میکنه و میتونه تعداد ترد ها ، هسته ها و فرکانس و حتی اسم پردازنده رو تشخیص بده !
( نسخه قبلی نرم افزار قابل اطمینان نبود و امتیاز هاش به طرز مشکوکی مشکل داشتن . اما این نسخه قابل اعتماد تره و خیلی تست های زیادی روش انجام شده )
( تعداد عملیات های Floating Point خیلی بیشتر از Integer هست )

توضیح در مورد نحوه پردازش در نرم افزار بنچمارک :
شاید براتون سوال باشه که در زمان بنچ مارک گرفتن چه چیزی پردازش میشه ؟!
این : !



یک عمل جمع و 2 عمل تقسیم به تعداد 12089999999 بار اجرا میشن !!!
یعنی 12089999999 عمل جمع + 24179999998 عمل تقسیم ! که کلا میشه 36269999997 عمل ریاضی ... !!!

------------------------------------------------

آخرین نسخه Stable : بتا 4X
لینک دانلود
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


------------------------------------------------

نسخه بتا 1
عکسی از محیط نرم افزار :




بعد از اتمام بنچ مارک 3 امتیاز مختلف مشاهده میکنین :
Overall Score
نسبت به کل حالت های پردازشی و تعداد هسته ها به پردازنده شما امتیاز میده و حدود کلی قدرت پردازش رو تعیین میکنه

Power Score
نسبت به حداکثر قدرت پردازنده ( در حداکثر ترد های قابل پردازش ) بهتون امتیاز میده ( به عبارتی قدرت پردازنده رو در 100% Load نشون میده )

Single Thread Score
نسبت به پردازش با یک هسته ( ترد ) به شما امتیاز میده ( بیشتر برای نرم افزار های کاربردی و عادی هست )

نرم افزار رو میتونین از لینک زیر دانلود کنین :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نسخه : بتا 1

-------------------------------

نسخه بتا 2
-اضافه شدن امتیاز Gaming Score




در صورتی که مشکلی در این نسخه پیدا کردین حتما اطلاع بدین
نکته : این نسخه تفاوتش با نسخه بتا 1 در Gaming score هست و امتیاز های دیگه فرقی نکردن .

لینک دانلود :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نسخه : بتا 2

---------------------------------------------------

نسخه بتا 3a

- پشتیبانی از چندین پردازنده



متاسفانه جناب mersoft نتونستن هنوز نرم افزار رو تست کنن . اما برنامه در حالت شبیه سازی شده کاملا بدون مشکل عمل میکنه

لینک دانلود ( مستقیم و اصلاح شده ) :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نسخه بتا 3a

---------------------------------------------------

نسخه بتا 4A

- اضافه شدن قابلیت Save و Open کردن نتایج بنچمارک
- اضافه شدن Help و توضیح کامل Score ها به برنامه
- تجزیه شدن امتیاز Gaming Score به 2 امتیاز Usual و Modern Gaming Score و تغییراتی در آن که امتیاز را دقیق تر میکند
- تغییر نحوه محاسبه امتیاز Overall Score
- تغییرات اندک در امتیاز Single Thread



نکته : امتیاز های این نسخه با نسخه های پیشین قابل مقایسه نمیباشد

لینک دانلود :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

------------------------------------------

نسخه بتا 4X
- نسخه Extreme Edition با پوسته مشکی برای کاربران حرفه ای !!




امتیاز های این نسخه با نسخه 4a قابل مقایسه میباشد

لینک دانلود :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

توجه داشته باشین برنامه هنوز نسخه بتا هست و ممکنه مشکلاتی داشته باشه پس اگه مشکلی مشاهده کردین حتما اطلاع بدین .

Results :
Beta 3a / Beta 2 / Beta 1


A M D


BZ7
AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 non turbo
Overall Socre : 154.6
Power Score : 376.6
Single Thread Score : 63.1
Gaming Score : 168.5
----------------------------------
Erfan.
AMD Phenom II X4 965 @ 3.6
Overall Socre : 107.1
Power Score : 219.7
Single Thread Score : 55.8
Gaming Score : Unknown
----------------------------------
xaxi
AMD Phenom II X6 1090T @ Default Clock non turbo
Overall Socre : 124.8
Power Score : 297.0
Single Thread Score : 51.4
Gaming Score : Unknown
----------------------------------
Zeee
AMD Phenom II X2 550 Unlocked to X4 B50 @ 3.1
Overall Socre : 93.9
Power Score : 193.6
Single Thread Score : 49.0
Gaming Score : 130.1

INTEL


mehrdad mm
Intel Core 2 Duo E7500 @ 3.5
Overall Socre : 95.6
Power Score : 128.7
Single Thread Score : 76.1
Gaming Score : Unknown
----------------------------------
1navid
Intel Core i7 2600K @ Default Clock
Overall Socre : 139.7
Power Score : 289.1
Single Thread Score : 75.5
Gaming Score : Unknown
----------------------------------
Microsoft Windows
Intel Core i3 2100 @ Default Clock
Overall Socre : 84.7
Power Score : 127.7
Single Thread Score : 63.8
Gaming Score : 125.8
----------------------------------
.:PAR3A:.
Intel Pentium 4 HT @ 3.0
Overall Socre : 32.1
Power Score : 34.3
Single Thread Score : 32.1
Gaming Score : Unknown
----------------------------------
roozbeh1369
Intel Core i7 Q740 @ 1.73
Overall Socre : 108.9
Power Score : 199.1
Single Thread Score : 68.1
Gaming Score : 139.1
----------------------------------
ocz
Intel Core i7 Q720 @ 1.6
Overall Socre : 91.1
Power Score : 183.7
Single Thread Score : 58.5
Gaming Score : 111.2
----------------------------------
saeed_136915
Intel Core 2 Quad Q8300 @ 3.0
Overall Socre : 129.0
Power Score : 255.4
Single Thread Score : 67.8
Gaming Score : 177.0

Intel Core i5 2500K @ 4.2
Overall Socre : 165.3
Power Score : 340.0
Single Thread Score : 86.2
Gaming Score : 228.7

________________________________________________



Results :
Beta 4A / 4X
Descending

INTEL


Mersoft
Dual Xeon 5650 @ 2.67
Overall Socre : 1064.3
Power Score : 931.9
Single Thread Score : 132.3
-----------------------------------

smrbh
Intel 3570K @ 4.4
Overall Socre : 543.8
Power Score : 362.1
Single Thread Score :181.6
-----------------------------------

black years
Intel Core2 Duo E7400 @ 3.5
Overall Socre : 321.9
Power Score : 159.9
Single Thread Score :162.0


--------------------------
ehbas

Intel Pentium G850 @ 2.9
Overall Socre : 245.3
Power Score : 122.3
Single Thread Score :122.9

----------------------------------

kourosh4
Intel Pentium DC E5200 @ 2.5
Overall Socre : 209.7
Power Score : 98.9
Single Thread Score :110.8


A M D

BZ7
AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0
Overall Socre : 494.4
Power Score : 369.1
Single Thread Score :125.3

------------------------------------

dg1
AMD FX 6100 @ 3.8
Overall Socre : 405.9
Power Score : 286.6
Single Thread Score : 119.2

03-02-2012, 16:20


1:


2:

سلام!
ممنون بابت تاپیک + نرم افزار جالب!

این هم Phenom II X4 965 @ 3.6:


Generating data for 1 threads
Time/Thread: 2799.9018 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 1457.32975 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 977.468766666667 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 871.982825 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 1171.31204 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 1151.06073333333 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 1053.05495714286 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 1044.27735 ms


Processor Score : 75.9994770397271

3:


4:

اینم برای سی پی یو من

intel core i7 2600k @ 3.5ghz

---------------------------
Generating data for 1 threads
Time/Thread: 2593.75 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 1328.125 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 942.708333333333 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 769.53125 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 825 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 765.625 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 629.464285714286 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 593.75 ms


Processor Score : 94.6974867998644

5:


6:

اینم یه بنچ مارک دیگه از Phenom II 1090T خودم که این بار تا 3.8 گیگاهرتز اورکلاک کردم ( بدون Turbo با 1.35 ولت )
جالب اینجا بود که به همون امتیاز 2600k که 3.5 گیگاهرتز بود رسیدم !

Generating data for 1 threads
Time/Thread: 2589.6045 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 1380.6024 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 930.801633333333 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 760.501325 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 624.00108 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 582.401016666667 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 717.601257142857 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 863.8515 ms


Processor Score : 94.6816745701951

لذت بردیم !!

اگه دوستان میخوان بدونن امتیاز دهی چطور صورت میگیره !
100000 بر میانگین زمان اجرای تمامی حالت ها ( از 1 تا 8 ترد ) تقسیم میشه

قدرت واقعی پردازنده وقتی مشخص میشه که یک برنامه ( برای مثال همین بنچ مارک ما ) به تعداد ترد های پردازنده ترد هاشو اجرا کنه ( برای 1090 که 6 ترد و برای 2600k هم 8 ترد ) . اگه تعداد ترد های برنامه به تعداد ترد های پردازنده باشن شاهد بهترین حالت کارکرد پردازنده و در اصل قدرت واقعی پردازش اون هستیم ( عملیات ریاضی )

7:


8:

سلام بر همگی
دوست عزیز واقعا تاپیک خوبی رو زدید ... نرم افزار جالبی بود ...
اگه امکان داره در پست اول نتایج رو از لحاظ قدرت پردازنده ها به ترتیب بزارید ، که به نظرم به این شکل باشد بهتر هست ...

از نتایج بدست آمده پردازنده من نسبت به دوستان در چه رده ای قرار میگیره ... ممنون
موفق و پیروز باشید ...
CPU : Intel® Core™ i5-2500K

Generating data for 1 threads
Time/Thread: 1903.2033 ms
Generating data for 2 threads
Time/Thread: 967.2017 ms
Generating data for 3 threads
Time/Thread: 655.201166666667 ms
Generating data for 4 threads
Time/Thread: 538.200925 ms
Generating data for 5 threads
Time/Thread: 574.081 ms
Generating data for 6 threads
Time/Thread: 647.401133333333 ms
Generating data for 7 threads
Time/Thread: 586.115314285714 ms
Generating data for 8 threads
Time/Thread: 594.7510375 ms

Processor Score : 123.721118445108

9:

BZ7

10:

یا حضرت عباس !!!!!
پردازنده چقدر اورکلاک شده ؟
با توجه به اینکه امتیاز 2600K با 8 ترد 94 شده شما باید حدودا بین 4.2 تا 4.5 گیگاهرتز اورکلاک کرده باشین که به این نتایج برسین !

11:


12:

اینکار یعنی چی ؟ یکی توضیح بده ؟ فایدش چیه ؟

13:

قبل از فرستادن پست های این چنین در مورد کلمه بنچ مارک کمی تحقیق و جستجو کنین .
بنچمارک = تست توانایی و قدرت

14:


15:

دوست عزیز من به هیچ عنوان سی پی یو خودم رو اورکلاک نکردم چون مشکل دما دارم و در هنگام لود ، فرکانس سی پی یو به 3400 مگاهرتز میرسه ...

در حالت معمولی



در حالت لود

16:

BZ7

17:

همچین چیزی غیر ممکنه .
چطور 2600K که از هر نظر بهتره در حالت Single Thread اینقدر با 2500K تفاوت داره ؟
من 1090 رو تا 4 گیگاهرتز اورکلاک کردم و اینم نتیجه :

Generating data for 1 threads
Time/Thread: 2464.8043 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 1294.80225 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 894.401566666667 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 733.201275 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 595.92104 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 551.20095 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 762.172757142857 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 783.901375 ms


Processor Score : 99.0049321946515

به نظر میاد در بنچمارک شما اشتباهی به وجود اومده !

یا معماری 2500K توسط خدا طراحی شده ! ( که شک دارم )
یا برنامه بنچ مارک مشکل داره ( که اونم شک دارم با پردازنده های زیادی تست کردم )
یا سیستم شما قاطی کرده .

---------- Post added at 09:21 PM ---------- Previous post was at 09:20 PM ----------

دوست عزیز لطفا قبل از پست دادن پست اول و توضیحات رو مطالعه کنین !!! همه توضیحات لازم اونجا هست .
موقع بنچمارک گرفتن نباید هیچ برنامه ای باز باشه . بعد از اینکه بنچ مارک گرفتین نتایج رو همراه با اسم و فرکانس پردازنده رو اینجا پست کنین
( برای اسم و فرکانس پردازنده : Start > Run > dxdiag.exe در قسمت Processor نوشته شده )

18:


19:

رفیق خوندم اما متوجه نشدم
جای اینکه شما هم منو هل بدین به پست اول خوب بود یه توضیح مختصر میدادی

20:

دوست عزیز اگه من تنظیمات رو در بایوس به حالت دیفالت برگردونم ، خود سیستم فرکانس رو روی 4200 سیو میکنه که اگه به سی پی یو فشار بیارم به این فرکانس میرسه که چون در این فرکانس دمای سی پی یو من به بالای 90 درجه میرسه به خاطر همین من فرکانس رو کاهش دادم و حداکثر روی 3400 گذاشتم تا سی پی یو دچار مشکل نشود ...

21:

به نظر میاد پردازنده در همون فرکانس 4200 داره کار میکنه چون غیر از این غیر ممکنه همچین امتیازی گرفته باشین

---------- Post added at 09:29 PM ---------- Previous post was at 09:27 PM ----------

رفیق خوندم اما متوجه نشدم
جای اینکه شما هم منو هل بدین به پست اول خوب بود یه توضیح مختصر میدادی
بعد از دانلود کردن برنامه رو باز کنین ( اگه ویندوز ویستا یا سون دارین روش کلیک راست کنین و گزینه Run as Administrator رو بزنین )
صبر کنین بنچ مارک تموم شه وقتی تموم بشه مینویسه Press any key to exit
بعد به درایو C در کامپیوترتون برین و محتویات فایل Report.txt رو به ما بدین

22:


23:

Generating data for 1 threads
Time/Thread: 4993 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 2836.5 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 3069.33333333333 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 3208.5 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 3185 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 3173.5 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 2970.57142857143 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 2924.875 ms


Processor Score : 30.3475403025045


مال من اینه . . .

24:


25:

اسم پردازنده رو فراموش کردین !! ( لطفا این پست بعدا پاک بشه )

26:


27:

دوست عزیز لطفا اسم/مدل پردازنده رو ذکر کنید...

28:


29:

این چه وضعیه؟
دم به ساعت پستام پاک میشه

30:

Intel core 2due e4500
خب حالا این یعنی چی ؟ یعنی خوبه؟

31:

BZ7

32:

خیر خوب نیست و یه پردازنده خیلی قدیمی هست ! فقط به درد کارهای عادی و بازی های سبک میخوره .
دلیل پاک شدن پست ها به دلیل نا مربوط بودن یا بی فایده بودن هست .
موفق باشید و اگر سوال دیگه ای دارید لطفا شخصا از بنده بپرسید . ( پیام خصوصی )

33:


34:

سوال های کوتاهی که جوابشون در همین تاپیک داده شده پرسیده بودید، که منظره جالبی نداشتند...

یه مقدار اگه در پست دادن دقت کنید این جور مشکلات به وجود نمیان!

پست هایی که حتی یه مقدار دلیل داشتن پاک نشدن، فقط پست های بی مورد بودن...

پیروز باشید.

35:


36:

دوست عزیز من دوباره تنظیمات رو چک کردم و فرکانس حداکثر روی 3400 مگاهرتز می باشد ...
سیستم من هیچ گونه مشکلی نداره و کاملا سالم می باشد ...
من بعد از حرفهای شما و برای اطمینان بیشتر دوباره نرم افزار رو دانلود کردم و چند بار تست گرفتم که در همه تستها امتیازم کمتر از 120 نشد ...
برای اینکه مطمئن شوید من تست آخر رو با باز کردن برنامه CPU - Z گرفتم که در این برنامه فرکانس به 3400 مگاهرتز رسید ... ( البته در این تست به خاطر استفاده کردن از چند برنامه این امتیاز حاصل شد ... برای اینکه دما رو چک کنم ، برنامه HWMonitor رو هم باز کردم که دما به 95 درجه رسید که تا این لحظه شانس آوردم سی پی یو دچار مشکل نشده ... در هر حال من تست دیگه ای رو نمیتونم انجام بدم چون هر لحظه ممکن هست سی پی یو بسوزد ... )




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دوستان من چند روز پیش کیس خودم رو نزد یکی از فروشنده ها بردم تا مشکل دما رو حل کنم و این فروشنده به نظرم یک پودر نقره ای ، روی سی پی یو زد که الان دمای سی پی یو بدتر شده و با یک برنامه و یا یک بازی ساده دما به این حد میرسه . به نظرتون برای حل این مشکل چه کاری میتونم انجام بدم ... لطفا اگه راه حلی برای این مشکل دارید در پروفایلم نظر خودتون رو بگید تا تاپیک از مسیر خودش منحرف نشه ... ممنون

37:

BZ7

38:

i7 720QM

Generating data for 1 threads
Time/Thread: 2558.7893 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 1904.40425 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 1427.52193333333 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 1126.5798 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 1211.76862 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 1106.47531666667 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 1101.44548571429 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 1022.2032 ms


Processor Score : 69.812975106296

39:


40:

دوستان الان این عدد و ارقام به چه کاری میاد ؟
فرض محال که بالا بود یعنی چی؟

41:

پردازنده i7 2600k

Generating data for 1 threads
Time/Thread: 1796.1027 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 928.55315 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 623.035633333333 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 519.5297 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 546.83128 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 534.197216666667 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 463.597942857143 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 457.9011875 ms


Processor Score : 136.292033244831

42:


43:

دوست عزیز بنده به حرف شما اعتماد داشتم و نیازی به عکس نبود ولی بازم مرسی . اما این امتیاز و مشکل دما و همینطور کلاک پیش فرض بایوس برای پردازنده شما خیلی مشکوکه !
نمیدونم امکان داره یا نه ( غیر ممکن نیست ) اما انگار بایوس شما کلاک های کمتری رو گزارش میکنه و شاید به خاطر اورکلاک بالا ( توسط بایوس ) دمای شما اینقدر بالا میره .
دمای min شما هم بدجوری بالاست . اگه ناراحت نمیشین من تا وقتی که شخص دیگری با 2500k بنچ مارک بذاره ثبت امتیاز شما رو به حالت تعلیق در بیارم چون هر چی تست میکنم نمیتونم در این برنامه باگی پیدا کنم و حدودا خودم با 8 پردازنده مختلف دیگه ( غیر از پردازنده های دوستان فروم ) تست کردم و بنچ مارک دوستمون با 2600K نشون میده که این بنچ مارک با سری بندی بریج مشکل خاص یا باگی نداره .
موفق باشید

---------- Post added at 10:49 PM ---------- Previous post was at 10:44 PM ----------

پردازنده i7 2600k

Generating data for 1 threads
Time/Thread: 1796.1027 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 928.55315 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 623.035633333333 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 519.5297 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 546.83128 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 534.197216666667 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 463.597942857143 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 457.9011875 ms


Processor Score : 136.292033244831
چقدر اورکلاک شده ؟! ( حداقل باید 4.0 باشه ) یا اینکه جدی بنچ مارکم باگ داره !! ( 2600K قبلی 94 امتیاز گرفته بود که ... ؟! )

44:


45:

بدون اورکلاک
شاید باگ داره

46:

آخه چطوره که یه دوست دیگه با 2600K امتیاز 94 رو آورده ؟ اگه باگ داشته باشه باید واسه اونم باگ داشته باشه .
شما از چه ویندوزی استفاده میکنین ؟!

47:

نه دوست عزیز من به هیچ عنوان ناراحت نمیشم ...

چقدر اورکلاک شده ؟! ( حداقل باید 4.0 باشه ) یا اینکه جدی بنچ مارکم باگ داره !! ( 2600K قبلی 94 امتیاز گرفته بود که ... ؟!
شاید این دوستمون ( ghadami2005 ) به هنگام تست از برنامه خاصی استفاده می کردند که این نتیجه بدست اومده ...

48:

BZ7

49:

دیگه فکر کنم همه بدونن که موقع بنچ مارک باید سیستم رو آزاد بذارن !
دوستان عزیز smrbh و 1navid
سیستم عاملتون چی هست ؟
آیا SpeedStep در بایوس فعاله ؟ ( برای smrbh که ظاهرا هست . ممکنه به خاطر این باشه )

50:


51:

سیستم عامل من : Windows 7 Ultimate Service Pack 1 - 64 Bit
بله این گزینه برای من فعاله ولی فکر نمی کنم از این باشه ... اگه من این گزینه رو غیر فعال کنم مثلا چه فرقی میکنه ...

52:

ظاهرا هیچی اما ممکنه عوض شدن فرکانس در هنگام کارکردن برنامه باعث اشتباه در محاسباتش بشه ( شاید هم نه ! )
بدون این هم تست کنین . ولی غیر ممکنه این برنامه با 2 تا پردازنده یکسان 2 نتیجه کاملا متفاوت بده ! ( 2600K ) چون تمام توابع برنامه از توابع استاندارد دات نت فریم ورک 3.5 استفاده شده .
اگه قراره واسه Score اشتباه بشه حداقل نباید در حالت Single Thread اینقدر تفاوت ببینیم

53:


54:

دوستانی که مشکل زیاد بودن غیر عادی Score رو دارن ( smrbh , 1navid )
لطفا نسخه Debug رو از این آدرس دانلود کنین و نتایج رو بهم بدین ( پیام خصوصی )
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در صورتی که مشخص بشه برنامه باگ داره باگ رو برطرف میکنم

55:


56:

اینم مال سی پی یو من intel core 2duo e7500 است که تا 3.5 رفته
Generating data for 1 threads
Time/Thread: 2195.1255 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 1304.5746 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 1393.07966666667 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 1363.07795 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 1364.47804 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 1512.7532 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 1457.94052857143 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 1481.70975 ms


Processor Score : 66.2649945809272

57:


58:

تست نسخه Debug نشون میده تایمر داخلی مشکلی نداشته و ظاهرا تست ها درست بودن .
3 حالته :
1. واسه سری سندی بریج از Instruction خاصی استفاده میشه که اینقدر سریع پردازش رو انجام میده
2. پردازنده های AMD به درد نمیخورن !
3. برنامه باگ داره ( که من هر چی تست میکنم مشکلی نداره و همه چیز درسته )
لطفا دوستان دیگه با پردازنده های سندی بریج تست بگیرن تا مشکل مشخص بشه . با تشکر

59:


60:

از Instruction Set جدید که پشتیبانی میشه (AVX) که در پردازش های Floating Point تاثیر دارن!

ولی یه چیزی که امکانش خیلی زیاد هست، دخالت عواملی غیر از خودِ CPU هست! مثل RAM، تست کردید این قضیه رو؟

61:


62:

سلام

بله، به احتمال خیلی زیاد این تست ساختاری مشابه Super Pi و Pi Fast و تست های مشابه داره که فرکانس و تایمینگ رم در امتیاز حاصله بسیار تاثیر گذاره، برای اطمینان بهتره دوستانی که با پردازنده ضعیفتر پوینت بالاتر گرفتن فرکانس و تایمینگ رم خودشون رو هم بنویسند.

63:


64:

بنده بنچ مارک رو با حالت 1600Mhz 9-11-11-29 هم امتحان کردم اما امتیاز کاملا مثل 1333Mhz 8-8-8-24 بود
ظاهرا باید بشینم نسخه جدیدی بنویسم !! ...

65:


66:

Intel Core i7 2600K 3.40 GHz

Generating data for 1 threads
Time/Thread: 1856.4033 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 897.0016 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 618.8011 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 503.100875 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 552.24096 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 527.800916666667 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 532.6295 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 522.600925 ms


Processor Score : 133.098654303671


67:


68:

برای کمی تغییر ذائقه و کمی سرگرمی و ایجاد جو شادی در فروم : )) :
Intel Pentium 4 630

Generating data for 1 threads
Time/Thread: 8619.1407 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 6437.5 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 6675.1302 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 6751.220725 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 7032.22656 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 7038.41146666667 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 7200.47432857143 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 7021.484375 ms


Processor Score : 14.0905629193042


نتایج خارق العاده ای بدست اومده :> : ))
قابل ذکره که این سیستم من گوگل کروم رو بیشتر از 15-16 تا تب باز کنم شرایط وخیمی پیش میاد
(ناظرین و مدیران عزیز اگه این پست رو صلاح ندونستن پاک کنن ; ) )

69:


70:

نتیجه بنچ مارک Intel Core i7 2600k ( اورکلاک نشده ) :


Generating data for 1 threads
Time/Thread: 1716.003 ms

Generating data for 2 threads
Time/Thread: 873.6015 ms

Generating data for 3 threads
Time/Thread: 603.201033333333 ms

Generating data for 4 threads
Time/Thread: 499.200875 ms

Generating data for 5 threads
Time/Thread: 536.64094 ms

Generating data for 6 threads
Time/Thread: 540.80095 ms

Generating data for 7 threads
Time/Thread: 492.515157142857 ms

Generating data for 8 threads
Time/Thread: 430.9507625 ms




Processor Score : 140.525567287469


71:


72:

ظاهرا سری سندی بریج در این تست فوق الاده عمل میکنن ! . با توجه به سورس برنامه که بعد از محاسبات ریاضی تمامی عدد ها رو به داخل یک لیست بلند و طولانی منتقل میکنه ( تمامی عدد ها رو تا آخر برنامه نگهداری میکنه به خاطر همینه موقع اجرا رم زیادی مصرف میشه ) به نظر میاد سری سندی بریج Instruction خاصی در این مورد استفاده میکنه که سرعت پردازش رو در این حالت بهبود میبخشه .

73:


74:

دوستان عزیزی که با پردازنده های سندی بریج بنچ مارک رو امتحان کردن و همینطور بقیه دوستان اطلاع دارن که این سری نسبت به بقیه پردازنده ها خیلی بهتر عمل میکرد ( در این بنچ مارک . و دلیلش این بود که تعداد لیست بندی ها و میزان نگه داری اعداد و کار با لیست ها خیلی بیشتر از محاسبات ریاضی بود . )
نسخه جدید برنامه رو نوشتم و ایندفه به جای یه صفحه زشت و ساده ! یه اینترفیس بسیار زیبا با تعدادی انیمیشن ! داره . ( نگران نباشید موقع بنچ مارک غیر فعال میشن .. ! )
همینطور اسم پردازنده ، تعداد هسته و ترد ها و فرکانس کنونی پردازنده رو بهتون نشون میده ( فرکانس هر 2 ثانیه به روز میشه )
و موقع بنچ مارک به تعداد ترد های قابل پردازش توسط پردازنده شما ترد اجرا میکنه . و یه قسمت جدید اضافه شده به اسم Power که نسبت به زمان پردازش با حداکثر ترد ها ( در نهایت حداکثر قدرت پردازنده ) سنجیده میشه .
نرم افزار فعلا نسخه بتا هست ! و فعلا با تعدادی از دوستان مشغول انجام تست های بتا هستیم و حدودا 1 تا 2 روز دیگه بنچ مارک رو برای دانلود میذارم . فعلا یک عکس از اینترفیس برنامه ( بعد از یک بنچ مارک ) آماده کردم . در صورتی که نظری دارین حتما بهم بگین . کسانی که میخوان در تست بتا شرکت کنن پیام خصوصی بدن تا لینک دانلود نسخه بتا یا دیباگ رو بهشون بدم . موفق باشید ...
نکته : به دلیل اینکه دیگه لیستی از اعداد در داخل برنامه وجود نداره این بنچمارک رم زیادی مصرف نمیکنه و عملا رم خیلی در بنچ مارک تاثیری نخواهد داشت
نکته 2 : امتیاز Single Thread هم اضافه شد


75:


76:

منتظرم نسخه اصلیش هستم

77:

BZ7

78:

دوستان عزیز نسخه جدید بنچ مارک با ظاهری بسیار زیبا و هسته ای قابل اطمینان تر طراحی و پیاده سازی شد و تست های زیادی باهاش صورت گرفته و سعی شده بیشترین پایداری و اطمینان رو داشته باشه
متاسفانه بنچ مارک قبلی مشکلات زیادی داشت و امتیاز هاش قابل اطمینان نبود پس از دوستانی که با نسخه قبلی بنچ مارک گرفتن عذرخواهی میکنم که امتیاز هاشون پاک میشه . لطفا از نسخه جدید استفاده کنین . با تشکر

عکسی از محیط نرم افزار :




بعد از اتمام بنچ مارک 3 امتیاز مختلف مشاهده میکنین :
Overall Score
نسبت به کل حالت های پردازشی و تعداد هسته ها به پردازنده شما امتیاز میده و حدود کلی قدرت پردازش رو تعیین میکنه

Power Score
نسبت به حداکثر قدرت پردازنده ( در حداکثر ترد های قابل پردازش ) بهتون امتیاز میده ( به عبارتی قدرت پردازنده رو در 100% Load نشون میده )

Single Thread Score
نسبت به پردازش با یک هسته ( ترد ) به شما امتیاز میده ( بیشتر برای نرم افزار های کاربردی و عادی هست )

نرم افزار رو میتونین از لینک زیر دانلود کنین :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نسخه : بتا 1

توجه داشته باشین برنامه هنوز نسخه بتا هست و ممکنه مشکلاتی داشته باشه پس اگه مشکلی مشاهده کردین حتما اطلاع بدین

79:


80:

خوب تازه شکل یک بنچمارک رو به خودش گرفته، و واقعا بهتر شده...

این از CPU من:



فقط من درست تفاوت Overall Score با Power Score رو متوجه نشدم...؟!

پیروز باشید.

81:


82:

اینم مال من


83:


84:

Overall
میانگین تمام حالت های پردازشی نسبت به تعداد هسته ( با HT هم تست کردم اما ترد هایی که هسته واقعی نیستن خیلی خیلی ضعیف هستن و 4 تاشون مثلا در i7 های نسل قدیم تقریبا 1/3 قدرت یک هسته واقعی رو داشت پس در امتیاز Overall حساب نمیشن )

Power
حداکثر تعداد ترد ها ( = حداکثر قدرت پردازنده ) . سرعت پردازنده ( با همه هسته ها و ترد ها ) در اجرای محاسبات بنچ مارک

-------------------------
3.8Ghz 1090T


85:


86:


87:


88:

Intel Core i3 2100 Default Clock
Overall Socre : 84.9
Power Score : 127.5
Single Thread Score : 63.7

Generating data for 1 threads
Time/Thread: 2074.8036 ms and 2360
Generating data for 2 threads
Time/Thread: 1076.4019 ms and 1209
Generating data for 3 threads
Time/Thread: 1112.80193333333 ms and 1199
Generating data for 4 threads
Time/Thread: 1084.2019 ms and 1201
Generating data for 5 threads
Time/Thread: 1223.04216 ms and 1274
Generating data for 6 threads
Time/Thread: 1209.00211666667 ms and 1250
Generating data for 7 threads
Time/Thread: 1181.14492857143 ms and 1233
Generating data for 8 threads
Time/Thread: 1207.0521125 ms and 1244

Processor Score : 78.6747192322466



89:


90:


91:


92:

دوستان دیگه نمیخواین بنچ مارک بزارین ؟! حیفه ها ! در کل حدود 32 ساعت طول کشید که بنچ مارک رو بنویسم !
یه چیز جالب ! کاش میدونستم اون کی بوده به تاپیک امتیاز 1 داده ( وحشتناک) ... واقعا خیلی نامردین ... فقط Interface نسخه جدید ارزش 3 رو داشت !
( ببخشید واسه اسپم ! )

93:


94:

دوست عزیز مطمئن باشید که کار شما فوق العاده با ارزش و قابل تقدیر هست... شاید به علت مشغله یا ... دوستان نتونستن زیاد شرکت کنند... اما این از ارزش کار شما کم نمیکنه

تست من :


واسم جالبه که توی این ورژن جدید تست من 2 برابر قبلی شده !!!

95:


96:

Intel Core i7 Q740 1.73 @ Default Clock
Overall Socre : 105.2
Power Score : 196.1
Single Thread Score : 66.3

97:


98:

مرسی شما لطف دارین
این تست کلا با قبلی تفاوت داره و کاملا از نو نوشته شده و امتیاز هاشون قابل مقایسه نیستن با هم .


Intel Core i7 Q740 1.73 @ Default Clock
Overall Socre : 105.2
Power Score : 196.1
Single Thread Score : 66.3
دوست عزیز باید حتما از صفحه بنچمارک عکس بگیرین مثل بقیه دوستان .

99:


100:

دوستان عزیز نسخه Beta 2 بنچ مارک آماده شده + نوع جدید امتیاز : Gaming Score
که نسبت به 2 ترد و 4 ترد ( در صورت وجود ) به شما امتیاز میده . ( همینطور که میدونین اکثر بازی ها 2 ترد و تعدادی هم 4 ترد هستن )




در صورتی که مشکلی در این نسخه پیدا کردین حتما اطلاع بدین
نکته : این نسخه تفاوتش با نسخه بتا 1 در Gaming score هست و امتیاز های دیگه فرقی نکردن .

لینک دانلود :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

101:


102:




بنچ مارک با ورژن جدید :


103:


104:


105:


106:

درود و آرزوی حالی خوش

دو عدد Xeon X5550 (در مجموع 8 هسته و 16 رشته) همراه نسخه ی 32 بیتی ویندوز7:







ظاهرن نرم افزار دوست خوبمون جناب مرادی تنها یک پردازنده را مورد استفاده قرار میدهد. مشکل امتیازهای متغیر برای شرایط ثابت سخت افزاری هم پابرجاست و من در هر بار اجرا نتیجه ی مختلف و فاصله داری را مشاهده کردم. جای خالی دکمه ی استاپ و ذخیره ی نتایج هم به شدت حس میشود.

عرض خسته نباشید و آرزوی توفیق دارم

107:


108:

دوست عزیز با تشکر . فعلا نسخه آزمایشی هست و برنامه Multi Processor Aware نیست و یک پردازنده رو شناسایی میکنه . سعی دارم در نسخه های بعدی پردازنده دوم رو هم اضافه کنم
امتیاز های مختلف در شرایط یکسان برای همه بنچ مارک ها وجود داره . یکی از دلایلش Scheduler ویندوز هست چون مخصوصا در حالت 100% لود پردازنده کاملا اشغال میشه و پروسس های دیگه هم نیاز به اجرا شدن دارن و در حالت 2 پردازنده معمولا تغییرات در بنچ مارک ها ممکنه بیشتر بشه .

متاسفانه در حین بنچ مارک صفحه برنامه هنگ میکنه (خیلی از بنچ مارک ها اینطور هستن ) و حتی اگه دکمه Stop هم داشته باشه شما قادر به استفاده از اون نیستید .

نکته مهم : با اینکه بنچ مارک یک پردازنده رو شناسایی میکنه اما تنها کارش اینه که به Scheduler ویندوز درخواست اجرای یک ترد بده . به دلیل اینکه شما در مجموع 8 هسته دارین و در هر پردازنده 8 ترد ( توجه داشته باشین برنامه چون 1 پردازنده رو میشناسه همون 8 ترد در نظر میگیره ) ، برنامه میاد به تعداد ترد ها ( ترد های یک پردازنده ) درخواست ترد میده ولی ویندوز این ترد ها رو با هسته های فیزیکی اجرا میکنه ( برنامه 8 ترد میشناسه و شما در کل 8 هسته هم دارید ) . نتیجه اجرا هم اینطوره ! ( Power Score نجومی ! )
البته امتیاز Power Score میتونه بیشتر از این هم باشه چون ترد های HT در این تست حساب نشدن .
این برنامه فعلا برای یک پردازنده طراحی شده و ممکنه برای 2 پردازنده امتیاز های جالبی نده . مثلا Overall Score شما باید بالاتر از اینا باشه اما مکانیزم های امتیاز دهی برای یک پردازنده اجرا شدن . ( میتونین در نظر بگیرین که انگار هر پردازنده تقریبا Overall Score برابر 120 داره که در کل ممکنه حدود 240 بشه )

اگه امکانش باشه تا آخر ماه سعی میکنم برنامه 2 پردازنده رو هم پشتیبانی کنه . با تشکر .

109:


110:

خب انگار چند ساعت بیشتر طول نکشید !
با تغییرات فراوان در کد ها تونستم قابلیت Multi CPU Aware رو به برنامه اضافه کنم و دیگه تعداد CPU مهم نیست ! ( بیش از 2 پردازنده هم پشتیبانی میشه )



برنامه داره مراحل تست نهایی رو طی میکنه و تا فردا شب در اختیار دوستان قرار میگیره. با تشکر

111:


112:

بابت بنچمارک دستت درد نکنه
اینم جدیده

113:


114:

اینم نتایج سیستم من . راستی سی پی یو من چیه ؟

115:

BZ7

116:

Phenom II X2 550 آنلاک شده !

117:


118:

نسخه بتا 3a

دوستان گرامی نسخه جدید بنچ مارک با پشتیبانی از چندین پردازنده فیزیکی آماده شده



متاسفانه جناب mersoft نتونستن هنوز نرم افزار رو تست کنن . اما برنامه در حالت شبیه سازی شده کاملا بدون مشکل عمل میکنه
نکته : امتیاز های Gaming Score برای پردازنده های 2 هسته ای دارای Hyper Threading تغییر کردن . لطفا فقط از نسخه جدید استفاده کنین

لینک دانلود :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نسخه بتا 3a

119:


120:


121:

BZ7

122:



123:

BZ7

124:

Phenom II 1090T @ 3.8 & 4.2 Turbo


125:

Intel Core2 Quad - Q8300 : 3GHz ' O.C


126:

BZ7

127:

Core i3 2100 3.0Ghz بدون اور

128:

BZ7

129:

این هم با سیستم جدیدم . البته CPU رو تا 4.2 اور کردم نمی دونم چرا 3.3 زده.
Intel Core i5 2500k - 4.2GHz :


130:


131:

سیستم جدید مبارک باشه . با برنامه در ویندوز اورکلاک کردین یا در bios ?
اگه ممکنه یه بنچ مارک هم بدون OC بگیرین ( واسه مقایسه با OC )

132:


133:

نه عزیز از BIOS اور کردم . توی CPU-z همون 4.2 رو نشون میده ولی توی System Properties خود ویندوز و این برنامه 3.3 نشون میده

134:

BZ7

135:

این هم بدون O.C. :
یکم عجیبه یعنی 2500k با 2600k فرقی نداره؟؟

136:

BZ7

137:

دوست عزیز برای سنجیدن حداکثر قدرت پردازنده امتیاز های Power Score رو مقایسه کنید که 2600K بدون اورکلاک 289 امتیاز داره در این تست . برای تست های محاسبات ریاضی تعداد هسته بیشتر از تعداد ترد ارزش داره . با توجه به اینکه 2500K و 2600K از یک نسل هستن و معماری هایشون شبیه هست در اینطور موارد تفاوت خیلی بزرگی بینشون دیده نمیشه همینطور که میبینین Hyper threading در محاسبات ریاضی کمک خیلی بزرگی نمیکنه . و اینکه امتیاز Overall Score تعداد ترد هارو در نظر نمیگیره و امتیاز رو نسبت به تعداد Core حساب میکنه در صورتی که Power Score تعداد Thread ها رو در نظر میگیره ( Core و Thread بیشتر با Hyper Threading یعنی قدرت بیشتر ) و این امتیاز به فرکانس هم خیلی حساس هست .

---------- Post added at 04:08 PM ---------- Previous post was at 04:03 PM ----------



اینم X6 1090T @ 4.0 Ghz
همینطور که میبینین پردازنده های AMD در Single Thread به هیچ عنوان ( حتی با اورکلاک زیاد ) به اینتل نمیرسن و به همین دلیل امتیاز های غیر از Power Score پایین تر از اینتل ها هست و دوباره به همین دلیل ! در برنامه های Everyday Usage (مثل بازی هایی که از 2 هسته استفاده میکنن و همینطور برنامه ها) از اینتل ضعیف تر عمل میکنن و قدرت واقعیشون در برنامه های Multi Thread که از ترد های زیادی پشتیبانی میکنن معلوم میشه مثل همین امتیاز Power Score

کاش یه نفر با پردازنده های بلدوزر بنچ مارک میگرفت ! خیلی مشتاقم ببینم اونا چطور عمل میکنن ...

138:


139:

نسخه بتا 4A

- اضافه شدن قابلیت Save و Open کردن نتایج بنچمارک
- اضافه شدن Help و توضیح کامل Score ها به برنامه
- تجزیه شدن امتیاز Gaming Score به 2 امتیاز Usual و Modern Gaming Score و تغییراتی در آن که امتیاز را دقیق تر میکند
- تغییر نحوه محاسبه امتیاز Overall Score
- تغییرات اندک در امتیاز Single Thread



نکته : امتیاز های این نسخه با نسخه های پیشین قابل مقایسه نمیباشد

لینک دانلود :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

140:


141:




دوستان عزیز احتمالا همتون سایت بزرگ Passmark رو دیدین که بنچ مارک پردازنده و کارت گرافیک ها رو با چارت های زیبا برای عموم قرار میده

بنده هم گفتم یه مدل ایرانی از این سایت داشته باشیم بد نیست !!!
اینطور شد که امروز شروع به طراحی کردم و نتیجه کار اینی هست که میبینید ( از نظر طراحی شاید ساده باشه اما باور کنین از نظر کد نویسی خیلی به Passmark نزدیک خواهد بود ! )

به احتمال زیاد حداکثر تا لحظه تحویل سال نو این سایت آنلاین خواهد شد...
موفق باشید
-------------------



قابلیت انتخاب پردازنده و Highlight کردن آن در لیست اضافه شد ...

142:


143:




دوستان عزیز نسخه Prototype سایت بنچ مارک راه اندازی شده و هنوز کامل نیست
اما دوستانی که میخوان باهاش کار کنن میتونن به این آدرس برن :

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

144:


145:

نسخه بتا 4X
- نسخه Extreme Edition با پوسته مشکی برای کاربران حرفه ای !!




امتیاز های این نسخه با نسخه 4A قابل مقایسه میباشد

لینک دانلود :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

146:


147:

اینم بنچمارک لپتاپ من در بتا 4x extreme edition:
Overall score: 236.74
Power score: 114.75
Single thread score: 121.99
Gaming score: usual= 92.42 Modern= 114.75

مدل: HP 6160se
CPU: Ci5 2430M 2.4 up to 3.0 GHz
RAM: 4 GB DDR3 1333 MHz
VGA: ATI 6770 2 GB
به نظرتون امتیاز کمی نداده؟ این امتیاز که در حد یه سیستم سلرون 6-7 سال پیشه..!!!

148:


149:

اولا باید از صفحه نتایج یه عکس بذارین !
بعدش پردازنده شما 2 هسته داره و فرکانس 2.4 ! همچین امتیازی دور از ذهن نیست ( امتیاز Single Thread در حد هسته های Thuban با فرکانس 3.8 هست ! باید خوشحال باشید . البته برای single thread قابلیت turbo Boost به کمک شما اومده )

150:


151:

راستش خواستم از صفحه عکس بگیرم، اما چون اینترنت پر سرعت ندارم و دارم با جی پی آر اس اینترنتو میارم توی لپتاپم، نتونستم آپلود کنم. آپلود جی پی آر اس واقعا افتضاح شده... سی پی یو لپتاپ من Ci5 2nd generation 2.4 up to 3.0 GHz Turbo boost است. واقعا بهش ایمان دارم. راستی، دوتا core داره و 4 تا thread . پس به نظر شما این امتیاز خوبه؟

152:

BZ7

153:

سلام
تاپیک خوبیه....
کل تاپیک رو خوندم وبه نظرم این برنامه با اینتل سازگاریه بیشتری داره....!
این رو فعلا داشته باشین تا با سیستم خودم هم تست بزارم....


154:

BZ7

155:

بله چون 2 هسته دارین انتظار Power Score بالایی نباید داشته باشین

سلام
تاپیک خوبیه....
کل تاپیک رو خوندم وبه نظرم این برنامه با اینتل سازگاریه بیشتری داره....!
این رو فعلا داشته باشین تا با سیستم خودم هم تست بزارم....
با تشکر
نسخه اولیه برنامه که به صورت Command Line بود درست طراحی نشده بود برای همین بود با اینتل ها عالی کار میکرد
نسخه جدید تفاوت زیادی نیست و کاملا مشخصه Per Core Performance در اینتل ها بیشتر هست ( در بنچ مارک های دیگه هم همیشه همینطور بوده )

156:


157:

راستی این یه کم عجیب نیست که به usual games من امتیاز 92.42 داده و به modern امتیاز 114.75 ؟ راستی، مبنای امتیاز power همون امتیاز gaming است؟ آخه دقیقا یکی هستن.

158:

BZ7

159:

Power Score آخرین تعداد ترد هارو در نظر میگیره ( در حالت فول لود که برای شما 4 ترد هست )
Usual Gaming میاد در حالت 2 ترد و Modern Gaming در حالت 4 ترد رو اندازه میگیره و نسبت به اون امتیاز میده
شما چون 2 هسته دارین بعد از 2 ترد افزایش چندانی نخواهید داشت چون Hyper Threading خیلی به عملیات های ریاضی کمک نمیکنه

160:


161:



162:

BZ7

163:


164:


165:

مرسی.
راستی یه سوال. من بعد از بنچمارکی که انجام دادم و نتایجش رو گذاشتم اینجا، 3 بار دیگه بنچمارک کردم بعدا. هر 3 بار نتایج تقریبا یکسان بود اما usual gaming توی هرسه تا رفته بود بالاتر. یعنی قبلا که بهم نود و خرده ای داده بود، توی این 3 بار بهم حدود 110 داد. چطوری میشه اینطوری میشه؟ ممکنه مثلا دمای لپتاپ روی عملکرد تاثیر چشمگیر بذاره؟ البته فکر کنم کلا کامپیوتر وقتی دماش خنک باشه پرفورمنس خوبی میده (درست میگم؟)، دقیقا برعکس ماشین که باید به یه optimum temperature برسه... اون بنچمارکی که نتایجش رو اینجا گذاشتم، همون نصف شب بود گرفتم. شاید لپتاپم دیگه گرم شده بوده آخه فکر کنم 16 ساعت یه سره روشن بود.

166:

چرا فرکانس ایشون 919 مگاهرتز رو نشون میده؟ میشه یه کم توضیح بدید؟ آخه همه دوستانی که عکس گذاشتن فرکانسشون دقیقا فرکانس سی پی یوشونو درست نشون میده اما برای ایشون 919. زیاد از این چیزا سردرنمیارم.

167:

قابلیت Speed Step ( اگه اسمشو درست یادم باشه ) فعال هست که وقتی از سیستمشون استفاده نمیشه فرکانس پردازنده کاهش پیدا میکنه

ایشون بعد از بنچ مارک این عکس رو گرفتن یعنی سیستم در حالت استرس نبوده و فرکانس پایین اومده ( برای مصرف و دمای کمتر )

مرسی.
راستی یه سوال. من بعد از بنچمارکی که انجام دادم و نتایجش رو گذاشتم اینجا، 3 بار دیگه بنچمارک کردم بعدا. هر 3 بار نتایج تقریبا یکسان بود اما usual gaming توی هرسه تا رفته بود بالاتر. یعنی قبلا که بهم نود و خرده ای داده بود، توی این 3 بار بهم حدود 110 داد. چطوری میشه اینطوری میشه؟ ممکنه مثلا دمای لپتاپ روی عملکرد تاثیر چشمگیر بذاره؟ البته فکر کنم کلا کامپیوتر وقتی دماش خنک باشه پرفورمنس خوبی میده (درست میگم؟)، دقیقا برعکس ماشین که باید به یه optimum temperature برسه... اون بنچمارکی که نتایجش رو اینجا گذاشتم، همون نصف شب بود گرفتم. شاید لپتاپم دیگه گرم شده بوده آخه فکر کنم 16 ساعت یه سره روشن بود.
خیر دوست عزیز دما ربط زیادی به Performance نداره مگه اینکه بیش از حد داغ بشه
تغییرات در امتیاز ها طبیعی هست در بعضی موارد هنگام بنچ مارک ممکنه بعضی برنامه ها در حال انجام کاری باشن و روی امتیاز های بنچ مارک اثر منفی بذارن .

168:


169:

مرسی. اما آخه من الان دارم روی 4 تا سیستم تست میکنم، وقتی برنامه رو باز میکنم فرکانس کاملو نشون میده، بدون اینکه روی بنچمارک کلیک کنم، یعنی در واقع سی پی یو روی حالت بیکاره (Idle).

170:

احتمالا روی اون سیستم ها Speed Step در اینتل یا Cool n Quiet در AMD فعال نیست اگه فعال باشه فرکانس تغییر خواهد کرد

171:


172:

توضیح در مورد نحوه پردازش در نرم افزار بنچمارک :
شاید براتون سوال باشه که در زمان بنچ مارک گرفتن چه چیزی پردازش میشه ؟!
این : !



یک عمل جمع و 2 عمل تقسیم به تعداد 12089999999 بار اجرا میشن !!!
یعنی 12089999999 عمل جمع + 24179999998 عمل تقسیم ! که کلا میشه 36269999997 عمل ریاضی ... !!!

173:


174:


175:


176:


177:

BZ7

178:

درود بر یاران دور...





(دو عدد xeon 5650 همراه 12GB حافظه تحت نسخه 64 بیتی ویندوز 7؛ جناب مهندس مرادی گرامی عذرخاهی میکنم برای تاخیر، مشغولیت های دیگری پیش آمده)

179:


180:

Holy shit !!
یعنی یه لحظه جا خوردم ...
واقعا ابر قدرتیه برای خودش

با تشکر از جناب Mersoft عزیز برای این بنچ مارک مفید
متاسفانه دوستان دیگه استقبالی از بنچ مارک نمیکنن و تاپیک تقریبا مثل Pripyat شده ...
با تشکر و موفق باشید

181:


182:







--------------------------------------------------------------------------------------------

آخرین ورژن این نرم افزار همین ورژن بتا می باشد و یا روی نسخه های دیگه ای ( اصلی ) کار می کنید ... موفق و پیروز باشید .

183:

Single Thread Score واقعا عالی هست ! پردازنده های AMD در Single Thread جالب عمل نمیکنن !

فعلا آخرین نسخه همین 4A/4X بتا هستن و فعلا برنامه ای برای نسخه آینده ندارم . اما حداقل با تست mersoft عزیز مطمئن شدم در Multi CPU و ترد های زیاد مشکلی وجود نداره
ممکنه کار روی بتا 5 رو شروع کنم و یه سری تغییرات روی ظاهر و نحوه محاسبه امتیاز ها بدم

هنوز منتظر دوستان هستم که با پردازنده های AMD FX بنچ مارک بگیرن و نتیجه اونا رو هم ببینیم . البته به دلیل کمتر بودن تعداد FPU ها در سری FX انتظار درخشش آن چنانی در این بنچ مارک رو ازشون ندارم

184:


185:

سلام.

اینم امتیاز پردازنده ی سیستم من.


186:

BZ7

187:


188:

BZ7

189:


با تشکر ! بالاخره یه بنچ مارک از FX ها دیدیم !
این پردازنده ها ظاهرا در Single Thread کمی بهتر از Phenom II عمل میکنن و با اینکه 3 تا FPU کمتر از 6 هسته ای های Phenom II دارن اما ظاهرا تونستن امتیاز مناسبی داشته باشن ( البته به فرکانس بیشتر هم باید توجه داشت ! )

190:


191:

درود دوست عزیز چرا با وجود اور امتیاز در بعضی قسمت ها افت کرده ؟؟




192:

BZ7

193:


بنچ مارک رو دوباره بگیرید چون ممکنه اون لحظه سیستم در حال انجام چیزی بوده باشه

194:


195:

حالا بهتر شد انتی ویروس داشت کار میکشید

196:

BZ7



 اين مطلب بدون دخالت انساني عينا از اين آدرس کپي شده و تمامي مسوليت آن با ناشر اصلي است.

راهنمایی در مورد خرید پرینتر
نحوه ریست کردن فریمور Samsung ML-1660,1665
معرفي پرينتر هاي ليزري بر اساس هزينه چاپ و نگهداري کمتر و در دسترس بودن چيپ شارژ و قطعات
آموزش ریست کانتتر شمارنده انواع پرینتر
راهنمای خرید جوهر برای انواع پرینترهای جوهرافشان
پرينتر با مخزن جوهر شارژي

کارت صدا و میکروفن خوب برای استودیو خانگی
معرفي , آموزش و بحث در مورد کارتهای صدای فوق حرفه ای
مشکل در استفاده از Tv tuner usb
بهترین مودم ADSL (لطفا نظر بدید!)
مشاوره برای خرید مودم ADSL
نصب d-link 2640u
*