نباشید به مشاور عزیز.. من مشکلم قدمه! 17 سال تموم هستم و میخوام قدم بلند

وقته از مشکل لاغری رنج میبرم و این موضوع واقعا برایم ناراحت کننده است.در
حد و افراطی غذاهایی مانند سوسیس و کالباس خطر ابتلا به کدام سرطانهارا
با یك برنامه غذائی از شر چربی های شكم راحت باشم. نمیدونم از كجا و چطور
قد 167 و وزن 45 لطفا راهنمایی کنید وزنم مناسب بشه مشکل من در خوردن است که
غذایی حجمی برای بدنسازی میخواستم.قد173/وزن65/سن23/یک هفته است بدنسازی انجام
ایدزداردوبابی اشتهایی شدید روبرو
پراکندگی، تراکم، دامنه میزبانی و تعیین سویه‌های قارچ Verticillium dahliae عامل پژمردگی پنبه در استان فارس
تاثیر نیتروژن و تراکم کاشت بر باروری (رشد ، نمو، عملکرد پیکر رویشی ، بذر و ماده موثره) گیاه دارویی فاگوپیروم‏‎(Fagopyrum esculentum moench)‎‏
اثرات زیرکشندگی حشره کشهای فنیتروتیون و دلتا مترین روی پارامترهای جدول زیستی زنبورهای پارازیتوئید ‏‎Trissolcus grandis‎‏ و ‏‎T.semistriatus‎‏
کاربرد مدل هیدرولوژیکی بارش-رواناب بر پایه ‏‎GIS‎‏ در پیش بینی زمان وقوع سیل
استفاده از مدل ‏‎k - E‎‏ اصلاح شده جهت حل معادلات حاکم بر جریان غیر ماندگار در کانال غیر مستقیم
بررسی تولید خمیر شیمیایی کرافت از چوب اکالیپتوس کاملدولنسیس و قابلیت جایگزینی آن با خمیر الیاف بلند وارداتی جهت بهبود کیفیت خمیر ‏‎CMP‎‏ ک
تهیه مدل ریاضی بهینه سازی عملکرد هیدرولیکی کانالهای آبیاری بااستفاده از روش آنیلینگ شبیه سازی شده ‏‎SA‎‏ و تعیین ارزش نسبی شاخصهای ارزیاب
بررسی نقش ایستگاههای اخذ عوارض درافزایش گازهای آلاینده ‏‎CO‎‏، ‏‎SO2‎‏ ناشی از وسائط نقلیه و مصرف سوخت
بررسی اثر سطوح رطوبتی متفاوت خاک بر روی صفات فیزیولوژیکی و زراعی عدس‏‎(Lens culinaris Medik)‎‏
بررسی تاثیر مصرف مقادیر مختلف پتاسیم و روی بر عملکرد ، اجزای عملکرد و کیفیت دانه سویا ‏‎glycine max L.‎‏ در منطقه مازندران

نباشید به مشاور عزیز.. من مشکلم قدمه! 17 سال تموم هستم و میخوام قدم بلند




با عرض سلام و خسته نباشید به مشاور عزیز..
من مشکلم قدمه!
17 سال تموم هستم و میخوام قدم بلند بشه..الان قدم 170 سانتی متر هستش....آیا تو این سننم میتونه قدم بلند بشه؟..میانگین قد پدر مادرمم 169 میاد...اگه امیدی هست چه کارایی انجام بدم تا به صورت قطعی قدم بلند بشه...اگه یه برنامه ی غذایی یا برنامه ی ورزشی هم بهم بدین خیلی خیلی ممنون میشم...
با سپاس فراوان...
پاسخ :
با سلام بهترین راه برای تعیین شانس افزایش قد مراجعه به یک متخصص ارتوپدی و متخصص غدد درون ریز هست.


از رژیم و ورزش 122 کیلو بوده.الان حدود 44 کیلو کم کردم.اما حدود 1 ماهی میشه
عمده رشد قد در آقایان تا پایان سن بیست و دو سالگی و در خانمها تا پایان 18 سالگی هست، البته با نزدیک شدن به سالهای پایانی این دوره، مقدار رشد قدی کاهش می یابد و پس از بسته شدن صفحات رشد هستخوانی افزایش طولی هستخوانها متوقف میشود.


خانمی 25 ساله هستم با وزن 83 و قد 168 كه قصد لاغری دارم و در ین راستا دمنوش
شانس افزایش قد: شانس بسیار بالا: دختران تا زیر 12 سال و پسران زیر 14 سال شانس متوسط: دختران زیر 18 سال و پسران زیر 20 سال شانس کم: دختران بالای 20 و پسران بالای 23 سال شانس بسیارکم: دختران بالای 25 و پسران بالای 28 سال قد ‌بلندی و قد کوتاهی بیشتر یک پدیده ژنتیکی و ارثی هست تا اکتسابی، اما این دلیل نمی ‌شود که هر کسی که والدین قد کوتاهی داشته باشد محکوم هست به کوتاه ماندن.


می خواستم درمورد روغن های سرخ کردنی بپرسم ایا ما برای سبزی سرخ کردن و
قد متوسط یک فرد به ‌صورت ژنتیکی به قد متوسط پدر و مادر خودش می ‌رود.


عمانی که از بازار خریدم همان خواص لی
اگر قد شما متناسب با قد متوسط والدین تان هست ولی باز هم اصرار به قد ‌بلند تر شدن دارید،‌ ممکن هست فرد دچار نوعی هسترس و فشار روحی باشید.


یک ماه پیش مرده زایی داشتم بارداری اولم بود و در هفته 33بارداری فرزندم
در این شرایط، بد نیست که با یک روانشناس هم فرمودگویی داشته باشید.


شدم ودیابت بارداری هم دارم .ایا خوردن سنجد قند خون رو بالا میبره.ممنون
چند راه وجود دارد که شما می توانید با انجام اونها تا حدی باعث افزایش ترشح هورمون رشد شوید (که در صورت بسته نشدن صفحات رشد می توانند مفید واقع شوند.) : 1-خواب کافی و منظم باعث افزایش مقدار هورمون رشد در طول روز می شود.


عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما در مورد افرادی که مبتلا به لک های پیری موسوم
2- به جای اینکه سه وعده غذایی و در هر وعده مقدار زیادی غذا مصرف کنید ،سعی نمایید وعده هایی غذایی خود را به شش وعده غذایی برسانید تا در هر وعده مقدار کمتری غذا مصرف کنید، زیرا مصرف زیاد مواد غذایی که دارای اندیس گلیسمی بالا ( قند بالا ) هستند، بدن را وادار می کند که مقدار انسولین بیشتری ترشح نماید.


.من 2 سال است که دیابت دارم .سوال 1؛چه نوع ورزشهایی برای لاغری و فرم دهی
این مسئله نه تنها منجر به ذخیره چربی اضافی در بدن می شود، بلکه ممکن هست جریان هورمون رشد را در بدن متوقف کند.

به این نکته مهم اشاره می کنیم که مصرف غذاهای حاوی قند کمتر، از آزاد شدن انسولین جلوگیری خواهد کرد.

ورزش کردن ، خواب کافی، تغذیه صحیح و کاهش هسترس ، نه تنها شما را سالم تر نگه می دارد، بلکه غده هیپوفیز قدامی را برای انجام وظایف خویش که یکی از اونها ترشح هورمون رشد هست، تشویق می کند.

3- انجام ورزش های کششی روزمره مثل نرمش های روزانه، تاثیر مستقیمی بر روی ترشح هورمون رشد دارند.مقدار و دفعات ترشح هورمون رشد با فعالیت ورزشی شدید مرتبط می باشد.

سپس فعالیت ورزشی شدید هورمون رشد بیشتری در بدن آزاد می شود.

برای اینکه شما بیشترین بهره را از فعالیت ورزشی بدست آورید، باید مطمئن باشید که مدت و شدت فعالیت ورزشی شما برای ایجاد جواب مناسب ( تحریک هیپوفیز قدامی برای ترشح هورمون رشد ) کافی هست.

ورزش های بی هوازی شدید و پیاده روی به مدت حداقل30-20 دقیقه باید انجام شود.

ورزش های کششی خاصی وجود دارد که ممکن هست تا حدی باعث آزاد شدن هورمون رشد شوند.

با انجام حرکات کششی که مستلزم کار گروهی ماهیچه ها می باشد، شدت فعالیت ورزشی بالا می رود و به دنبال اون غده هیپوفیز قدامی مجبور می شود که هورمون رشد بیشتری آزاد نماید.

شرکت در فعالیت های ورزشی هوازی شدید نیز می تواند باعث افزایش ترشح هورمون رشد شود.

4-بیشترین مقدار هورمون رشد در دو ساعت اولیه خواب ترشح می شود.هرگز دو ساعت قبل از خواب وعده غذایی سنگین ( حاوی مقادیر زیاد مواد غذایی ) مصرف نکنید، زیرا نیاز به انسولین بالا سپس مصرف زیاد مواد غذایی، از آزاد شدن هورمون رشد به مقدار زیاد جلوگیری می کند.

در نتیجه بدن نمی تواند از فواید هستراحت بهره مند شود.

5- مصرف لبنیات سه واحد در روز.

هر واحد می تواند 1 لیوان شیر یا 1 لیوان ماست یا 2 لیوان دوغ باشد.

(مثلا روزانه 2 لیوان شیر و یک لیوان ماست بخورید).

توصیه برای افزایش قد، مصرف روزانه 90 گرم گوشت یا  1 لیوان حبوبات پخته ، 2 تا 3 لیوان شیر و لبنیات دیگر به همراه سبزیجات فراوان هست.  کسانی که می خواهند قد بلند تری داشته باشند هفته ای دو بار غذای دریایی میل نمايند و هر روز چند عدد ، بادام ، بادام زمینی و گردو بخورند .غذاهای دریایی مثل ماهی ، میگو و دانه های روغنی حاوی املاح زیادی هستند و فوائد بسیاری برای نوجوانان دارند.

در میان مواد مغذی مصرف به اندازه ی پروتئین ها و املاح بسیار اهمیت دارد.

یک نوجوان باید پروتئین مورد نیازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دریافت کند.

بهتر هست پروتئین مصرفی از منابع پروتئین حیوانی باشد مثل گوشت گوسفند و گاو ، مرغ و ماهی ، تخم مرغ و شیر.

در میان املاحی که برای رشد قدی لازم اند کلسیم، فسفر ، منیزیم ، روی و فلوئور از اهمیت ویژه برخوردار هستند.

منابع کلسیم: لبنیات مثل شیر ، ماست ، پنیر  هست .

فسفر و منیزیم در گوشت و دیگر منابع پروتئین و حبوبات فراوان هست.

فلوئور نیز در آب موجود هست .

موفق باشید.

 

74 out of 100 based on 39 user ratings 364 reviews

دوم بارداری هستم،قند ناشتام135 بود،دکتر زنان توصیه کرد هیچ چیز شیرینی
سلیمی با سلام و احترام بنده كارمند هستم و 32 سال دارم بطوركلی سطح انرژی
به مدت 30 دقیقه چقدر در کاهش وزن موثر است . در یک ماه چند کیلو میشه کم کرد
و قد من 170 و وزنم 50 کیلو است از نظر خونی تلاسمی مینور هستم لاغرم میخواستم
دختر 15 ساله چکار باید انجام دهیم و چه چیز هایی باید مصرف کنیم؟ممنون میشم
وزنم چند ساله که 45کیلو هست.خیلی لاغرم و یه بچه شیرخوار دارم ک متاسفانه
اثر فاکتورهای شیمیایی آب (‏‎TDS‎‏ و املاح ) بر عملکرد تولیدی جوجه های گوشتی
تاثیر تراکم بوته و تاریخ کاشت بر عملکرد و اجزا عملکرد دو رقم کلزا‏‎Brassica napus L.‎‏ در داراب
تعیین پلی مورفیسم تعدادی از نشانگرهای ‏‎RAPD‎‏ در مرغان ایستگاه تکثیر و اصلاح نژاد مرغ بومی مازندران
تنوع ژنتیکی و بیماریزایی جدایه های ‏‎Verticillium dahliae‎‏ از درختان پسته استان کرمان و واکنش ارقام ‏‎Pistacia vera‎‏ نسبت به بیمارگر
ارزیابی کمی نقش روشهای حفاظت آب و خاک بر کاهش رواناب و فرسایش با استفاده از مدل ‏‎EUROSEM‎‏ در بخشی از زیرحوضه ونک از حوضه آبخیز شمالی رودخانه
بررسی همبستگی چند معیار فیزیولوژیک با دو شاخص مقاومت به خشکی برای تشخیص ارقام مقاوم به خشکی در لوبیا‏‎Phaseolus vulgaris‎‏
بررسی امکان تفکیک اراضی شور و گچی منطقه دشت کاشان با استفاده از داده های ماهواره ‏‎TM‎‏
بررسی نیاز رویشگاهی و ویژگیهای کمی و کیفی گونه نمدار ‏‎Tilia Platyphyllos‎‏ در جنگلهای حوضه آبخیز واز(مازندران)
شبیه سازی حرکت روی، سرب و نیترات در خاک تحت شرایط مزرعه با استفاده از مدل ‏‎HYDRUS-1D‎‏
بررسی برخی از خصوصیات اکولوژیکی جوامع گیاهی منطقه باغ شاد و تهیه نقشه جوامع گیاهی آن به کمک ‏‎GIS‎‏
*